Social networks as a means of a law firm´s communication

Thesis title: Sociální sítě jako prostředek komunikace advokátní kanceláře
Author: Blažek, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Topolová, Ivana
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma "Sociální sítě jako prostředek komunikace advokátní kanceláře" pojednává o marketingovém a komunikačním aspektu sociálních sítí na příkladu facebookového profilu Advokátní kanceláře Švehlík & Mikuláš. Cílem práce je zhodnotit, jaký vliv bude mít na firmu profil na sociální síti. V první, teoretické části, jsou stručně charakterizovány pojmy Marketing, Marketingový mix, Marketingová komunikace, On-line komunikace a především Sociální sítě. Z těchto novodobých internetových médií je nejvíce pozornosti věnováno sociální síti Facebook. V druhé, praktické části, je popsán proces založení a následná správa facebookového profilu Advokátní kanceláře Švehlík & Mikuláš. Na závěr dochází k zhodnocení jednotlivých metrik profilu a doporučení pro jejich zlepšení v rámci lepší ovladatelnosti a využitelnosti firemních profilů na Facebooku.
Keywords: Advokátní kancelář; Sociální síť; Marketingová komunikace; Facebook
Thesis title: Social networks as a means of a law firm´s communication
Author: Blažek, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Topolová, Ivana
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis "Social networks as a means of law firm's communication" focuses on marketing and communication aspects of social networks, which are demonstrated on the example of Law firm Švehlík & Mikuláš's Facebook profile. The aim is to evaluate, how the social network profile affects the firm itself. The first, theoretical part, briefly characterises Marketing, Marketing mix, Marketing communication, On-line communication and last but not least Social networks. The main focus there is on Facebook. The second, practical part, describes the process of creating and controlling the Law firm Švehlík & Mikuláš's Facebook profile. In the end there is an evaluation of profile metrics, which leads to recommendations in order to improve the control and usage of Facebook profiles in general.
Keywords: Law firm; Marketing communication; Facebook; Social network

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2014
Date of submission: 1. 6. 2015
Date of defense: 15. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49174/podrobnosti

Files for download

    Last update: