Martketing strategy of the Canon company in the Czech market

Thesis title: Marketingová strategie firmy Canon na českém trhu
Author: Vargová, Viktoria
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce, která je rozdělena do tří kapitol, je analyzovat současnou marketingovou strategii firmy Canon se zaměřením na český trh. Dále na základě zjištěných dat navrhnout oblasti možných zlepšení. V první části je čtenář seznámen s firmou Canon, jsou zde uvedeny základní informace o společnosti, historie firmy, její filosofie, společenská odpovědnost a další. V teoretické části jsou vysvětleny důležité pojmy použité v práci jako je marketingová koncepce, marketingový mix, marketingová komunikace a SWOT analýza. Praktická část vychází z části teoretické, která je aplikována na zkoumanou firmu Canon. Na konci práce se nachází SWOT analýza a jsou zde uvedeny mnou identifikované hlavní oblasti pro zlepšení současné marketingové strategie.
Keywords: SWOT analýza; marketingová komunikace; marketingová strategie; Canon Inc.; marketingový mix; analýza prostředí firmy
Thesis title: Martketing strategy of the Canon company in the Czech market
Author: Vargová, Viktoria
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this final thesis, which is broken down into 3 chapters, is the analysis of marketing strategy for the company Canon in the Czech market. Furthermore, suggested potential improvement from observed data. In the first chapter, we familiarise ourselves with the organisation of Canon and provide basic information on its history, philosophy of the company and its Corporate Social Responsibility. The theoretical section explains important terms used at work such as marketing concept, marketing mix, marketing communication and SWOT analysis. The practical section uses the theoretical section and applies said theory to the investigation of the company. In the end, there is a SWOT analysis presented by me to identify the main areas of improvement in the current marketing strategy.
Keywords: SWOT analysis; environmental business analysis; Canon Inc.; marketing strategy; marketing mix; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 5. 2014
Date of submission: 25. 5. 2015
Date of defense: 17. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48063/podrobnosti

Files for download

    Last update: