Internet Marketing in the sale of textbooks

Thesis title: Internetový marketing v oblasti prodeje učebnic
Author: Brichzinová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Topolová, Ivana
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá využitím internetového marketingu v oblasti prodeje učebnic. Cílem práce je navrhnout, jak využít internetový marketing při prodeji knih (nebo knih obecně), na základě znalostí uživatelů Internetu o internetovém marketingu a na základě informací o nákupu knih těmito lidmi. Cíl je dosáhnut dotazníkovým šetřením mezi uživateli Internetu a kupci knih.
Keywords: marketing na Internetu; internetový marketing; prodej učebnic
Thesis title: Internet Marketing in the sale of textbooks
Author: Brichzinová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Topolová, Ivana
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This paper deals with the use of internet marketing in selling textbooks. The aim is to suggest how to use internet marketing for the sale of textbooks (or books in general), based on knowledge of Internet users about internet marketing and based on information about the purchase of books these people. The objective is attained by a questionnaire survey among Internet users and buyers of books.
Keywords: internet marketing; sale of textbooks; marketing on the Internet

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 7. 2013
Date of submission: 1. 12. 2014
Date of defense: 15. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43576/podrobnosti

Files for download

    Last update: