Impact of price premium on a consumer

Thesis title: Vliv cenové prémie na spotřebitele
Author: Holyansky, Michael
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou spotřebitelského chování a jeho aplikaci na vnímání cenové prémie. Za účelem vyřešení stanovených hypotéz byla využita jedna z forem kvantitativního výzkumu, konkrétně se jednalo o dotazníkové šetření. Zvolený postup vedl ke zjištění cenové prémie u mnou vybrané značky. Hlavním přínosem této práce jsou doporučení vycházející jednak ze samotné analýzy značky, a jednak z dotazníkového šetření.
Keywords: Red Bull; značka; spotřebitel; cenová prémie; zákazník; cena
Thesis title: Impact of price premium on a consumer
Author: Holyansky, Michael
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis analysis main aspects of consumer behavior and it's application on the understanding of the price premium. In order to solve given hypothesises, a questionnaire survey as a form of quantitative research was used. Thanks to the chosen procedure the price premium level of Red Bull trade-mark was found out. The added value of this thesis lies in recommendations related to trade-mark analysis and the questionnaire survey.
Keywords: customer; price premium; trademark; price premium; consumer; Red Bull

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 4. 2014
Date of submission: 1. 5. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47728/podrobnosti

Files for download

    Last update: