Marketing and communication strategies of the Czech airlines

Thesis title: Marketingové a komunikační strategie Českých aerolinií
Author: Šötét, Lukáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce řeší použití marketingových a komunikačních technik společnosti České aerolinie v praxi. Cílem je zjištění, zda jsou nastaveny optimálně a v souladu s tržní pozicí společnosti. V řešení bylo použito metod pozorování v praxi zaměřené zejména na produkt, dotazování specialistů uvnitř podniku, srovnávání s konkurencí z pohledu ceny a některých aspektů kvality produktu a výzkumu trhu provedeného on-line dotazováním. Pro formulované problémy byla doporučena i jejich konkrétní řešení. Výsledkem jejich aplikace má být zlepšení kvality produktu dodávaného cestujícímu a zlepšení vnímání značky ČSA.
Keywords: Marketing; ČSA; Aerolinie
Thesis title: Marketing and communication strategies of the Czech airlines
Author: Šötét, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with a using of marketing and communications techniques by company of Czech airlines in practice. The goal of the thesis is to find out whether those techniques are set optimally in accordance with company's market position. There were used several methods for solution of the problem. Observation focused on the product, interviews with experts inside the company, comparison with the competition especially comparing quality of the product and prices and the market research carried out by on-line questionnaires. There were recommended specific solutions for the problems defined. As the result of their application, improvement of the product supplied to passenger is expected as well as better perception of the ČSA brand.
Keywords: Marketing; ČSA; Airline

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 12. 2014
Date of submission: 30. 5. 2015
Date of defense: 16. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52086/podrobnosti

Files for download

    Last update: