Building CRM in selected company

Thesis title: Vybudovanie CRM v konkrétnom podniku
Author: Bednárová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koliš, Karel
Opponents: Jiřinová, Kateřina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Teoretická časť bakalárskej práce sa venuje definovaniu CRM a ďalších pojmov, vytváraním stratégie a budovaniu CRM. V rámci budovania CRM sa rozoberá nadväzovanie vzťahov so zákazníkmi, ich upevňovanie a rozvíjanie, hodnota zákazníka pre podnik a hodnota pre zákazníka. Praktická časť informuje o vybranom podniku a jeho zameraniu na trhu, zisťuje súčasný stav CRM v podniku a porovnáva ho s prozákazníckym prístupom konkurencie. Na základe získaných informácií a objavených nedostatkov, je cieľom práce navrhnúť odporučenia pre zlepšenie, ktoré by zefektívnili proces riadenia vzťahov so zákazníkmi.
Keywords: spokojnosť zákazníka; riadenie vzťahov so zákazníkmi; lojalita zákazníka; fázy vzťahu so zákazníkom; hodnota zákazníka
Thesis title: Vybudování CRM ve vybraném podniku
Author: Bednárová, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koliš, Karel
Opponents: Jiřinová, Kateřina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Teoretická část bakalářské práce se věnuje definování CRM a dalších pojmů, vytvářením strategie a budování CRM. V rámci budování se rozebírá navazování vztahů se zákazníky, jich upevňování a rozvíjení, hodnota zákazníka pro podnik a hodnota pro zákazníka. Praktická část informuje o vybraném podniku a jeho zaměření na trhu, zjišťuje současný stav CRM v podniku a porovnává ho s prozákazníckym přístupem konkurence. Na základe získaných informací a objevených nedostatků, je cílem práce navrhnout doporučení pro zlepšení, které by zefektivnili proces řízení vztahů se zákazníky.
Keywords: řízení vztahů se zákazníky; fáze vztahu se zákazníky; spokojnost zákazníka; hodnota zákazníka; loajalita zákazníka
Thesis title: Building CRM in selected company
Author: Bednárová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koliš, Karel
Opponents: Jiřinová, Kateřina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The theoretical part of the bachelor thesis deals with defining CRM and other concepts, developing strategy and building CRM. Within the concept of building CRM is discussed establishment of relationships with customers, strengthening and development of these relationships, customer value and value for customer are discussed. The practical part provides information about the selected company and its focus on the market, examines the current state of CRM in the company and compares it with customer-centric approach of competition. Based on the obtained information and discovered deficiencies, the aim of the study is to suggest recommendations for improvement that would streamline the process of managing customer relationships.
Keywords: customer satisfaction; customer relationship management; customer value; customer loyalty; phases of relationship with customers

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 11. 2014
Date of submission: 1. 6. 2015
Date of defense: 17. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50163/podrobnosti

Files for download

    Last update: