Consumer Behaviour in South Korea

Thesis title: Nákupní chování spotřebitele v Jižní Koreji
Author: Sapelnikova, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Cimler, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zaměří na nákupní chování spotřebitele v Jižní Koreji. Toto téma je velice důležité, protože bez výzkumu nákupního chování není vůbec možné si představit efektivní marketingovou kampaň podniku. Hlavním cílem této práce je zjistit, které faktory nejvíce ovlivňují korejského spotřebitele při rozhodování o nákupu mobilního telefonu, a určit postoje a preference korejského spotřebitele ke značkám Samsung a LG. Z hlediska metodologie se bude práce skládat z teoretické a praktické části a z doporučení. V teoretické části se pozornost zaměří na nákupní chování jedince a na důvody, které ho motivují ke koupi zboží. Praktická část práce bude ve své první části věnována vývoji nákupního chování spotřebitele v Jižní Koreji. V další části práce proběhne dotazníkové šetření. Poslední část práce jsou doporučení, která budou zaměřena na konkrétní podniky.
Keywords: Jižní Korea; chování spotřebitele; mobilní telefon; rozhodovací proces; Samsung; LG
Thesis title: Consumer Behaviour in South Korea
Author: Sapelnikova, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Cimler, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the consumer behavior in South Korea. It is very essential because without research of the shopping behavior it is not possible to imagine an effective marketing campaign. The main objective of this thesis is to determine which factors affect Korean consumers by making a purchase of a mobile phone and to determine the attitudes and preferences of Korean consumers to brands Samsung and LG. In terms of methodology, the thesis consists of theoretical and practical part and recommendations. The theoretical part concentrates on the buying behavior of individuals and on the reasons. The first part of the practical part will be devoted to the development of consumers shopping behavior in South Korea. The next part directs reader's attention to the questionnaires. The last part of the thesis focuses on the recommendations which are aimed at the individual companies.
Keywords: LG; decision making process; Samsung; mobile phone; South Korea; consumer behaviour

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 5. 2014
Date of submission: 1. 5. 2015
Date of defense: 8. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47874/podrobnosti

Files for download

    Last update: