Promotion of web-portal Time2Drink.cz

Thesis title: Propagace internetového portálu Time2Drink.cz
Author: Bulyna, Vasyl
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Koubalíková, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá využíváním internetu k účelům online obchodování a marketingovou propagací na území České republiky na přikladu portálu Time2Drink.cz. Cílem práce je analýza a zhodnocení marketingových nástrojů použitých pro propagaci webového portálu Time2Drink.cz a následné sestavení doporučení pro budoucí využití vhodných nástrojů. Práce je rozdělená do pěti kapitol. V první kapitole jsou vysvětlené základní pojmy v marketingu a marketingové nástroje. Druha kapitola se zabývá teoretickým vymezením pojmů v E-komerci. Třetí část je praktická a zabývá se popisem samotného objektu propagaci a konkurence. Čtvrtá kapitola nabídne zhodnocení použitých marketingových nástrojů. Poslední kapitola pak nabídne shrnutí doporučeného postupu při online propagaci internetového portálu vzhledem k efektivnímu využití finančních prostředků.
Keywords: marketing; Time2Drink.cz; e-komerce
Thesis title: Promotion of web-portal Time2Drink.cz
Author: Bulyna, Vasyl
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Koubalíková, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis deals with online promotion of web-portal Time2Drink.cz. The aim of this thesis is to analyze and evaluate the marketing tools used to promote web-portal Time2Drink.cz and subsequent to offer compilation of recommendations for the future use of appropriate tools. This thesis is divided into five chapters. The first chapter explains the basic concepts of marketing and marketing tools. The second chapter deals with the theoretical definition of terms in E-commerce. The third part is practical and deals with the description of the object itself, and the competition. The fourth chapter offers evaluation of used marketing tools. The last chapter offers a summary of the recommended procedure for online promotion of web portal due to the effective usage of funds.
Keywords: marketing; e-commerce; Time2Drink.cz

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 6. 2014
Date of submission: 1. 6. 2015
Date of defense: 15. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48123/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: