The world wine market and position of Chile on this market with a focus on Company Vina El Aromo

Thesis title: Světový trh vína a postavení Chile na tomto trhu se zaměřením na firmu Vina El Aromo
Author: Bartoňková, Nikola
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce má za úkol analyzovat světový trh vína, zejména se pak soustředí na Chile a chilskou vinařskou společnost Vina El Aromo. V samém začátku práce se pro úvod do problematiky krátce věnuji charakteristice vína. Dále se zaměřuji na rozdělení vinařských oblastí ve světě a konkrétním popisem jednotlivých oblastí. Ve stěžejních kapitolách charakterizuji světový trh vína, se zaměřením na světovou produkci, spotřebu vína a obchod s vínem. Dále se věnuji Chilskému vinařskému odvětví a analyzuji tendence v obchodě s vínem této zemi. Působení společnosti Vina El Aromo ve vinařském odvětví a její tendence v proniknutí na další trhy uvádím v závěrečné kapitole.
Keywords: světový trh; export; spotřeba vína; vinařské společnosti; obchod; vinice; produkce vína; Chile; import vína
Thesis title: The world wine market and position of Chile on this market with a focus on Company Vina El Aromo
Author: Bartoňková, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Present bachelor's thesis has the aim to analyze the global wine market, especially then focus on Chile and Chilean wine company Vina El aroma. For a brief introduction into the problem I shortly describe the characteristics of the wine. As next I focus on characterize the distribution of wine regions in the world and a specific description of each area. In the fundamental parts of thesis I concentrate on global wine market, with a focus on world production and consumption of wine and a wine market. Then I focus on Chilean wine sector and analyses the trends in the wine trade of the country. Effect of Vina El Aromo in the wine industry and its tendency to penetrate other markets are mention in the final chapter.
Keywords: world market; vineyards; trade; production of wine; import of wine; wine consumption; Chile; export; winery

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2012
Date of submission: 15. 4. 2013
Date of defense: 28. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39585/podrobnosti

Files for download

    Last update: