Analysis of use of social media as a marketing communication tool

Thesis title: Analýza využití sociálních sítí jako nástroje marketingové komunikace značky
Author: Hamaďáková, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Toman, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací luxusní značky v prostředí sociálních sítí. Práce reaguje na dynamický růst významu sociálních sítí, který s sebou přináší v posledních letech mnoho změn a nových možností v rámci marketingové komunikace značky směrem k zákazníkům. Cílem je tyto teoretické poznatky o marketingu luxusní značky na sociálních sítích, jako jsou Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter a Youtube, prezentované v první části práce, využít pro analýzu a zhodnocení současných aktivit na sociálních platformách luxusní české sklářské firmy LASVIT. Na základě výsledků analýzy jsou v závěrečné části diplomové práce formulována doporučení a konkrétní návrhy na rozšíření marketingových aktivit společnosti LASVIT na sociálních sítích.
Keywords: Sociální sítě; Youtube; Instagram; Pinterest; Twitter; Facebook ; Online marketingová komunikace; Luxusní značka
Thesis title: Analysis of use of social media as a marketing communication tool
Author: Hamaďáková, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Toman, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This master's thesis deals with luxury brand marketing communication within social networks. The subject reacts to the dynamic growth regarding the importance of social networks that bring many changes and opportunities to marketing communication conductive to the customer. Its purpose is to use theoretical knowledge about luxury brand marketing within social networks such as Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, and Youtube; presented in its first part, for the analysis and evaluation of the current activities on social media of the luxury Czech glass company LASVIT. Based on the findings from the analysis, the final part of this thesis presents my recommendations and concrete proposals concerning the expansion of current marketing communication activities of LASVIT within it's domain of social platforms.
Keywords: Pinterest; Facebook; Luxury brand; Youtube; Online marketing communication; Instagram; Social networks; Twitter

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 5. 2014
Date of submission: 1. 5. 2015
Date of defense: 15. 9. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47969/podrobnosti

Files for download

    Last update: