The Strategy Proposal for Small Business

Thesis title: Návrh strategie malé firmy
Author: Kašpar, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Srpová, Jitka
Opponents: Dvořák, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je rozdělena dle jednotlivých kapitol na část teoretickou a praktickou. Cílem je zpracovat a zhodnotit strategii pro společnost STAKOSOLAR, s.r.o. vyplývající jednak z teoretických poznatků a zároveň z konkrétních dat získaných v této firmě. Teoretické poznatky byly čerpány z odborné literatury a periodik zabývajících se touto problematikou. Praktická část je věnována charakteristice konkrétní vybrané firmy, aplikaci poznatků uvedených v teoretické části na konkrétním případu zvolené malé firmy. Pozornost bude zaměřena na jednotlivé kroky strategického cyklu od přesvědčení vedení firmy o nutnosti stanovení strategie až po návrh realizace strategie pro konkrétní malou firmu. Budou stanoveny možné varianty budoucího vývoje, zhodnocena jejich náročnost, klady a případné zápory.
Keywords: strategie; strategická analýza; vize; mise; typologie strategií
Thesis title: The Strategy Proposal for Small Business
Author: Kašpar, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Srpová, Jitka
Opponents: Dvořák, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is divided into individual chapters of the theoretical and practical part. The aim is to develop and evaluate strategies for the company STAKOSOLAR Ltd. stemming both from the theoretical knowledge as well as the specific data obtained in this company. Theoretical findings were drawn from literature and other resources dealing with this issue. The practical part is devoted to the characteristics of the chosen company, applying the knowledge provided in the theoretical part on the case, the selected small businesses. Attention will be focused on the individual steps of the strategic cycle starting from firm conviction of the company's management about the necessity of defining a strategy, up to design and plan of implementation of a specific strategy for the business. The thesis outlines some of the possible options for future development, assesses their demands and the pros and cons of the possible.
Keywords: mission; strategic analysis; vision; strategy typologies; strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2014
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 17. 9. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50464/podrobnosti

Files for download

    Last update: