Marketing potential of contemporary art fairs

Thesis title: Marketingový potenciál veletrhů se současným uměním
Author: Zbořilová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na marketingový potenciál veletrhů se současným uměním. Cílem práce bylo analyzovat potenciál veletrhů se současným uměním, zda je pro české galerie výhodné se na veletrzích se současným uměním prezentovat. Co jim daná prezentace přináší, je analyzováno komparací rozhovorů s galeristy. Práce se zabývá postavením veletrhu jako jedním z nástrojů komunikačního mixu, který slouží k naplňování marketingových a komunikačních cílů. Vpráci jsou představeni jednotliví účastníci trhu s uměním. Je provedena analýza účasti české galerie na veletrhu se současným uměním. Jsou identifikovány bariéry účasti českých galerií a navrženo zmírnění či odstranění těchto bariér.
Keywords: marketingová komunikace; branding; současné umění; galerie; veletrhy
Thesis title: Marketing potential of contemporary art fairs
Author: Zbořilová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
The master's thesis deals with the marketing potential of the recent art work fairs. The aim of the thesis was to analyse the potential of the fair trades with the emphasis on the benefits of participation for the Czech private galleries in such fairs. The thesis also deals with the fair as one of the communication mix tools, which shall serve to achieve the marketing and communication goals and presents the relationships between the participants in the art work market. The advantages of the participation in recent art work fairs were analysed through the method of interview comparison with the gallery owners and employees. The analytical part covers the analysis of the participation of a Czech private gallery in an international recent art fair and presents the barriers of entry for Czech galleries in such fairs. With regard to the results of the analysis the measures were recommended that would lead to more effective usage of the marketing potential of the recent art fairs.
Keywords: branding; contemporary art; gallery; art fair; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 1. 2015
Date of submission: 20. 8. 2015
Date of defense: 9. 9. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53386/podrobnosti

Files for download

    Last update: