Role of social media in beauty care marketing communication

Thesis title: Role of social media in beauty care marketing communication
Author: Brichová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Żuchowicz, Joanna
Thesis language: English
Abstract:
The master's thesis elaborates on the width of roles social media can play for beauty businesses. Major social channels predominantly used in beauty care marketing are identified and investigated, specifically in terms of their statistical importance, role within the social media strategy and potential for use in this particular industry. The practical part of the thesis deals with a case study regarding social media strategy in a specific area of the beauty care business -- professional hair care. The social media presence of the Henkel brands in question - Schwarzkopf Professional and Indola -- is analysed in comparison to their competition and recommendations are outlined with specific focus on CZ in their applicability. The given conclusions could be beneficial for many other beauty brands aiming to enhance their social media presence.
Keywords: beauty care; social media; marketing
Thesis title: Role sociálních médií v marketingové komunikaci oblasti péče o krásu
Author: Brichová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Żuchowicz, Joanna
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce pojednává ve své první části o šíři rolí, kterou sociální média mohou zastávat v oblasti marketingu kosmetických značek. Identifikuje a zkoumá hlavní sociální kanály především používané v dané oblasti a to zejména z hlediska jejich statistického významu, role v rámci strategie sociálních médií a potenciálu použití v tomto konkrétním odvětví. Praktická část práce se zabývá případovou studií týkající se strategie sociálních médií ve specifické oblasti "péče o krásu" -- profesionální péče o vlasy. Přítomnost značek Henkel - Schwarzkopf Professional a Indoly -- na sociálních médiích je analyzována v porovnání s jejich konkurencí. Na základě dané analýzy jsou navržena řešení, která se specificky soustředí na sociální aktivity uvedených značek v ČR. Celkové závěry ovšem mohou být přínosem i pro další značky z oboru snažící se zlepšit svoji prezentaci na sociálních médiích.
Keywords: marketing; sociální média; péče o krásu

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 3. 2015
Date of submission: 25. 8. 2015
Date of defense: 9. 9. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52009/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: