Assessment of shopping atmosphere in selected stores of retail chains Albert and Billa

Thesis title: Posouzení nákupní atmosféry vybraných prodejen obchodních řetězců Albert a Billa
Author: Šarlovský, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Komůrková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je posoudit nákupní atmosféru dvou vybraných prodejen Albert a jedné prodejny Billa a navrhnout možnosti zlepšení případných nedostatků. Zvolenými metodami je osobní návštěva supermarketů a online dotazování. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá vymezením teoretických pojmů nákupní atmosféra, nákupní prostředí a obchodní jednotka. Druhá kapitola popisuje vybrané obchodní řetězce Albert a Billa, jejich organizační strukturu, vlastnické poměry a vnitřní i vnější design vybraných maloobchodních jednotek. Třetí kapitola je praktická a posuzuje vlastní nákupní atmosféru prodejen a to pomocí SWOT analýzy, párovým srovnáním a vlastním online průzkumem. Neopomíjí ani zhodnocení výsledků a návrh možných řešení na zlepšení.
Keywords: Albert; Billa; Nákupní atmosféra; Praha - Vinohrady; Párové srovnání; Online průzkum
Thesis title: Assessment of shopping atmosphere in selected stores of retail chains Albert and Billa
Author: Šarlovský, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Komůrková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the thesis is to assess shopping atmosphere of two selected stores Albert and one store Billa and to propose options for improving of any deficiencies. Personal visits and online survey are the chosen methods for the assessment. Thesis is divided into three chapters. The first chapter characterizes shopping atmosphere, shopping environment and business unit. The second chapter describes selected supermarkets Albert and Billa, their organizational structure, ownership and interior and exterior design of selected retail units. The third chapter is practical and assesses the own shopping atmosphere of the stores by using SWOT analysis, pairwise comparison and online survey. Evaluation of the results and proposed possible solutions for improvement of negative points are listed.
Keywords: Albert; Billa; Prague - Vinohrady; Pairwise comparisons; Shopping atmosphere; Online survey

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2014
Date of submission: 30. 6. 2015
Date of defense: 30. 9. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49641/podrobnosti

Files for download

    Last update: