Marketing analysis of student´s consumer behaviour and preferences in travelling

Thesis title: Preference studentů v cestovním ruchu - marketingová analýza
Author: Rojová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou preferencí a spotřebního chování vysokoškolských studentů v cestovním ruchu. Jejím cílem je na základě této analýzy připravit doporučení ideálního nastavení jednotlivých nástrojů marketingového mixu pro poskytovatele služeb cestovního ruchu. V rámci teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy používané v této práci a je provedena analýza dostupných dat a výzkumů, na jejímž základě jsou stanoveny hlavní trendy a charakteristiky spotřebního chování mladých lidí. Praktická část práce se zaměřuje na vlastní výzkum, který byl proveden dotazníkovým šetřením realizovaném napříč Českou republikou na různých vysokých školách. Na základě vyhodnocení tohoto primárního výzkumu jsou navržena marketingová doporučení a tipy pro přípravu efektivní marketingové strategie.
Keywords: marketing; cestovní ruch mladých; preference; studenti; spotřební chování
Thesis title: Marketing analysis of student´s consumer behaviour and preferences in travelling
Author: Rojová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on the analysis of consumer behaviour and preferences of university students concerning tourism. The aim of the thesis is to prepare set of recommendations of marketing mix tools setting which should help tourism service providers to market effectively to students. The theoretical part deals with the explanation of basic terms that are used in the thesis. Furthermore, it provides the analysis of existing data and description of student consumer behaviour and trends in youth tourism. The practical part focuses on the research itself conducted by interviewing students at the universities all over the Czech Republic. The outcome are the recommendations and tipps which are based on the research analysis how to prepare effective marketing strategy and how to set individual tools of marketing mix in order to attract youth travellers.
Keywords: youth travel; marketing; students; consumer behaviour; preferences

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 6. 2014
Date of submission: 5. 12. 2015
Date of defense: 18. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48273/podrobnosti

Files for download

    Last update: