Marketing activities of a babysitting company

Thesis title: Marketingové aktivity agentury na hlídání dětí
Author: Reisnerová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Havlíková, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovými aktivitami agentury na hlídání dětí Baby Agency. Cílem mé diplomové práce je analýza současné marketingové strategie společnosti a doporučení, jak ji zlepšit. Práce je rozdělena do dvou částí. První část teoreticky popisuje oblasti marketingu, jako jsou marketingová strategie, marketingový mix služeb, marketing zaměřený na děti a mladistvé, metody marketingového výzkumu nebo nové trendy v marketingu. Druhá část se věnuje analýze současných marketingových aktivit společnosti a zmapování konkurence. Dále jsou na základě teoretických poznatků, provedených analýz a dotazníkového šetření navrženy kroky ke zlepšení stávající marketingové strategie společnosti Baby Agency.
Keywords: marketingová komunikace zaměřená na děti; marketingový mix služeb; marketingová strategie; hodnotová křivka; SWOT analýza; marketing; management sociálních médií; agentura na hlídání dětí Baby Agency
Thesis title: Marketing activities of a babysitting company
Author: Reisnerová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Havlíková, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with marketing activities of the Baby Agency, a babysitting company. The aim of this thesis is to map current marketing strategies of the company and to recommend improvements. The thesis itself is divided into two parts. The first theoretical part describes specific sections of marketing, such as marketing strategies, marketing mix of services, communication targeting at children and teenagers, market research techniques or new trends in marketing. The second part analyzes current marketing activities of the company and maps the competition. In the conclusion the thesis suggests the steps to be undertaken to improve the current marketing strategy of the Baby Agency are suggested, based on theoretical findings, analyses and surveys.
Keywords: marketing communication targeted at children; marketing mix of services; marketing strategy; marketing; value curve; SWOT analysis; Baby Agency babysitting; social media management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 4. 2014
Date of submission: 30. 11. 2015
Date of defense: 27. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47625/podrobnosti

Files for download

    Last update: