Retail beer market. Opportunities for beer category

Thesis title: Maloobchodní trh s pivem. Příležitosti pro pivní kategorie
Author: Caldová, Marie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Hlinecký, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své bakalářské práci se zabývám návrhem lepší využitelnosti prodejní plochy v tradičních maloobchodních formátech. Zaměřuji se na kategorii piva. Popisuji základní principy maloobchodu. Představuji rozdělení potravinového maloobchodu dle společnosti Plzeňský Prazdroj. Zmiňuji všechny legislativní náležitosti při označování pivních výrobků. Uvádím podíl kategorie piva na celkových tržbách maloobchodního trhu. Popisuji hlavní výrobce piva, kteří působí na českém trhu. Hlavním tématem je analýza maloobchodního trhu s pivem v České republice, které vede k stanovení příležitostí pivního kategorie na tradičním maloobchodním trhu. V praktické části navrhuji změnu vystavení pivních výrobku na tradičních maloobchodních formátech.
Keywords: maloobchod; mechandising; trendy v maloobchodě; pivní kategorie; tradiční trh; maloobchodní prodejna; POS; moderní trh; off trade
Thesis title: Retail beer market. Opportunities for beer category
Author: Caldová, Marie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Hlinecký, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
My bachelors thesis deals with design of better utilization of sales space in traditional retail formats. I focus on the beer category . I describe the basic principles of retailing. I imagine the food retailing division according to the company Pilsner Urquell. I mention all the legal requirements for the labeling of beer products. I mention the beer category share in total sales in the retail market . I describe the main beer producers who are active on the Czech market. The main topic is the analysis of the retail beer market in the Czech Republic, which leads to the determination of opportunities beer category in the traditional retail market. In the practical part, I propose a change of exposure beer product to the traditional retail formats.
Keywords: trade; modern trade; traditional trade; trends in retail; POS; mechandising; beer category; off trade; sales area

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 3. 2015
Date of submission: 1. 6. 2015
Date of defense: 7. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52182/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: