Retail beer market. Opportunities for beer category
Thesis title: | Maloobchodní trh s pivem. Příležitosti pro pivní kategorie |
---|---|
Author: | Caldová, Marie |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Zadražilová, Dana |
Opponents: | Hlinecký, Ondřej |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Ve své bakalářské práci se zabývám návrhem lepší využitelnosti prodejní plochy v tradičních maloobchodních formátech. Zaměřuji se na kategorii piva.
Popisuji základní principy maloobchodu. Představuji rozdělení potravinového maloobchodu dle společnosti Plzeňský Prazdroj. Zmiňuji všechny legislativní náležitosti při označování pivních výrobků. Uvádím podíl kategorie piva na celkových tržbách maloobchodního trhu. Popisuji hlavní výrobce piva, kteří působí na českém trhu. Hlavním tématem je analýza maloobchodního trhu s pivem v České republice, které vede k stanovení příležitostí pivního kategorie na tradičním maloobchodním trhu. V praktické části navrhuji změnu vystavení pivních výrobku na tradičních maloobchodních formátech. |
Keywords: | maloobchod; mechandising; trendy v maloobchodě; pivní kategorie; tradiční trh; maloobchodní prodejna; POS; moderní trh; off trade |
Thesis title: | Retail beer market. Opportunities for beer category |
---|---|
Author: | Caldová, Marie |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Zadražilová, Dana |
Opponents: | Hlinecký, Ondřej |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | My bachelors thesis deals with design of better utilization of sales space in traditional retail formats.
I focus on the beer category .
I describe the basic principles of retailing. I imagine the food retailing division according to the company Pilsner Urquell. I mention all the legal requirements for the labeling of beer products. I mention the beer category share in total sales in the retail market . I describe the main beer producers who are active on the Czech market. The main topic is the analysis of the retail beer market in the Czech Republic, which leads to the determination of opportunities beer category in the traditional retail market. In the practical part, I propose a change of exposure beer product to the traditional retail formats. |
Keywords: | trade; modern trade; traditional trade; trends in retail; POS; mechandising; beer category; off trade; sales area |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of Retailing and Commercial Communications |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 13. 3. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 1. 6. 2015 |
Date of defense: | 7. 1. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/52182/podrobnosti |
Files for download
Private annex
Private file Download
Private file Download