Marketing communication of InBIO s.r.o

Thesis title: Marketingová komunikace firmy InBIO s.r.o
Author: Ondrová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce je zmapování marketingových aktivit firmy InBIO s.r.o. Důraz je kladen na online marketingovou komunikaci a zlepšení konkurenční pozice firmy na trhu. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje důležité pojmy z vybrané problematiky, které jsou podkladem pro výzkumnou část. Praktická část obsahuje podstatné informace o firmě a analýzu trhu s důrazem na analýzu konkurence, analýzu zákazníků, analýzu místa, analýzu produktového portfolia a SWOT analýzu. Pro analýzu trhu je použit Porterův model. Analýza zákazníků vychází z dotazníkového šetření. Pro hodnocení e-shopu a Facebooku byly provedeny expertní hloubkové rozhovory. Práce čerpá ze sekundárních i primárních dat. V závěru jsou stanoveny návrhy na zlepšení marketingové komunikace. Konečným výstupem bakalářské práce je marketingový plán firmy na rok 2016 a souhrn poznatků využitelných pro ostatní firmy v odvětví.
Keywords: marketingový plán; marketingová komunikace; analýza trhu; bio kosmetika; SWOT analýza
Thesis title: Marketing communication of InBIO s.r.o
Author: Ondrová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Bachelor thesis is to describe the marketing activities of the company InBIO Ltd. The emphasis is placed on e-marketing communication and improvement in the competitive company position in the market. The work is divided into two parts: theory and practice. The theoretical part includes initial expertise of certain issues, which are crucial for the practical part. The practical part contains important information about the company and market analysis with emphasis on competitor analysis, customer analysis, site analysis, product portfolio analysis and SWOT analysis. Market analysis uses Porter's model. Customer analysis is based on the recently conducted survey. In-depth expert interviews were carried out to cover the e-shop and Facebook evaluations. The analysis utilises secondary and primary data. As a conclusion, proposals for improving marketing communication are set out. The final outcome of this thesis is the marketing plan of the company for year 2016 and a summary of data usable for other companies in the industry.
Keywords: marketing communication; market analysis; organic cosmetics; marketing plan; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 2. 2015
Date of submission: 12. 12. 2015
Date of defense: 13. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51212/podrobnosti

Files for download

    Last update: