The Influence of Social Class on Perception of Sport Activities among Czech Consumers

Thesis title: Vplyv sociálnej triedy na vnímanie športových aktivít českých spotrebiteľov
Author: Fišera, Marek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá analýzou vplyvu sociálnej triedy na výber a frekvenciu športových aktivít v kontexte českého spotrebiteľa. Teoretická časť vymedzuje základné pojmy ako spotrebné chovanie, modely chovania spotrebiteľa a uvádza najvýznamnejšie stratifikačné teórie spolu so socioekonomickými klasifikačnými schémami. V analytickej časti prostredníctvom kvalitatívneho výskumu definuje vybrané sociálne podmienené aspekty ovplývňujúce výber a intenzitu športových aktivít. Výsledkom je analýza týchto aspektov využiteľná pre marketingové účely a skúmanie spotrebného chovania.
Keywords: športové aktivity; spotrebné chovanie; sociálna trieda
Thesis title: Vliv sociální třídy na vnímání sportovních aktivit českých spotřebitelů
Author: Fišera, Marek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou vlivu sociální třídy na výběr a frekvenci sportovních aktivit v kontextu českého spotřebitele. Teoretická část vymezuje základní pojmy jako spotřební chování, modely chování spotřebitele a uvádí nejvýznamnější stratifikační teorie společně se socioekonomickými klasifikačními schématy. V analytické části, prostřednictvím kvalitativního výzkumu, definuje vybrané sociálně podmíněné aspekty ovlivňující výběr a intenzitu sportovních aktivit. Výsledkem je analýza těchto aspektů využitelná pro marketingové účely a zkoumání spotřebního chování.
Keywords: spotřební chování; sociální třída; sportovní aktivity
Thesis title: The Influence of Social Class on Perception of Sport Activities among Czech Consumers
Author: Fišera, Marek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The thesis deals with the influence of social class on the choice and frequency of sports activities in the context of Czech consumers. The theoretical part defines basic terms such as consumer behavior, models of consumer and outlines most important stratification theories, together with socio-economic classification schemes. The analytical part identifies through qualitative research a selection of socially-conditioned aspects influencing choice and intensity of sports activities. The thesis provides analysis of these aspects usable for marketing purposes and examination of consumer behavior.
Keywords: social class; sports involvement; consumer behaviour

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 2. 2015
Date of submission: 27. 11. 2015
Date of defense: 13. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51297/podrobnosti

Files for download

    Last update: