Marketing Strategy of Four-star Hotel

Thesis title: Návrh marketingové strategie vybraného hotelu
Author: Bartáková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zpracování marketingové analýzy a dotazníkového šetření pro 4 hvězdičkový hotel v Krkonoších. Na základě těchto analýz je vypracována nová marketingová strategie, která poslouží k získání nových zákazníků. Marketingová analýza se skládá z analýzy PEST, konkurenční analýzy a analýzy SWOT. Dotazníkové šetření je zaměřeno na firemní klientelu, která je klíčová pro hotely v období mimosezóny, kdy přijíždí méně individuálních klientů. Navržené marketingové aktivity jsou soustředěny na internetu, jelikož internet představuje efektivní a relativně levný komunikační kanál.
Keywords: cestovní ruch; marketingový mix; marketing služeb; marketingová strategie; firemní akce
Thesis title: Marketing Strategy of Four-star Hotel
Author: Bartáková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Diploma thesis is to conduct a marketing analysis and a survey for a four-stars hotel in Krkonoše Mountains. According to the results new marketing strategy is suggested, that will help increase a number of new customers. The marketing analysis consists of PEST analysis competitors analysis and analysis SWOT. The survey is aimed at company clients, who are key clients in low touristic season. The suggested marketing activities take place mainly on the Internet as Internet represents an effective and relatively cheap communication channel.
Keywords: tourism; marketing mix; marketing strategy; corporate events; service marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 2. 2015
Date of submission: 11. 12. 2015
Date of defense: 14. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51513/podrobnosti

Files for download

    Last update: