Marketing strategy of a selected company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané firmy
Author: Kouřimská, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou strategií vybrané firmy. V rámci teoretické části jsou definovány základní východiska pro tvorbu marketingové strategie jako např. definování strategických cílů, vize či mise. Dále je také představen marketingový a komunikační mix, kde je dbáno na představení jednotlivých nástrojů komunikační strategie. V praktické části jsou pak teoretická východiska aplikována na největšího českého internetového prodejce Alza.cz a.s. Práce je završena vlastním zhodnocením marketingové strategie společnosti a souborem doporučení ke zlepšení, jež jsou podpořeny vlastním marketingovým šetřením.
Keywords: komunikační mix; komunikační strategie; marketingový mix; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of a selected company
Author: Kouřimská, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the marketing strategy of a selected company. The theoretical part contains general solutions of creating a marketing strategy - such as defining a vision, a mission or strategic goals. After these general solutions the theoretical part also deals with the marketing mix and the communication mix. All theoretical bases mentioned in the first parts of the thesis are then reflected in the practical part, where the theory is applied to the biggest Czech internet retailer Alza.cz a.s. At the end of the thesis, there is the authors's evaluation of the marketing strategy of Alza.cz a.s. and reccomandations to the current strategy supported with own marketing research.
Keywords: marketing strategy; communication mix; marketing mix; communication strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 2. 2015
Date of submission: 7. 12. 2015
Date of defense: 5. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51381/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: