Internet marketing of a tradesman

Thesis title: Internetový marketing živnostníka
Author: Pérková, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje tématu internetového marketingu živnostníka. V teoretické části, která se skládá z prvních čtyř kapitol, je představen internetový marketing a jeho nástroje, blíže popsána optimalizace pro vyhledávače (SEO), marketing pro vyhledávače (SEM) a nástroj Google Analytics pro analýzu návštěvnosti. Závěrečná kapitola se zaměřuje na internetový marketing klempíře pana Škocha z Lubné. Rozebírá původní webovou stránku a strategii. Následně popisuje průběh tvorby nové webové stránky, její optimalizaci, tvorbu placených kampaní a Facebookové stránky. V závěru kapitoly dochází ke zhodnocení obou stránek a strategií, uvedena jsou doporučení a zobecněný postup realizace internetového marketingu. Cílem práce je sestavit přehled optimálních nástrojů internetového marketingu všeobecně aplikovatelných především pro živnostníky.
Keywords: PPC reklama; internetový marketing; SEO; SMO; SEM
Thesis title: Internet marketing of a tradesman
Author: Pérková, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on Internet marketing of a tradesman. The theoretical part consisting of the first four chapters introduces Internet marketing and its tools, provides details about search engine optimization (SEO), search engine marketing (SEM) and Google Analytics - tool used to analyze website traffic. The final chapter focuses on Internet marketing of Mr. Škoch, a roofer from Lubná. The thesis analyzes his original website and strategy and then describes the process of creation of a new website, its optimization, creation of paid campaign and a Facebook page. Both websites and strategies are evaluated at the end of the chapter, recommendations are introduced and a list of steps for realization of Internet marketing is compiled. The aim of this thesis is to compile a summary of optimal Internet marketing tools universally applicable especially for tradesmen.
Keywords: search engine marketing; PPC campaigns; search engine optimization; social media optimization; Internet marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 2. 2015
Date of submission: 1. 1. 2016
Date of defense: 28. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51237/podrobnosti

Files for download

    Last update: