Specific tools for personnel management

Thesis title: SPECIFICKÉ NÁSTROJE ŘÍZENÍ ZAMĚSTNANCŮ
Author: Šperl, Václav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Šmíd, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je provedení analýzy specifického nástroje řízení zaměstnanců, kterým je mystery shopping. Tento nástroj je mladým prostředkem aplikovaným v procesní fázi řízení zaměstnanců, úzkou souvislost má však i s marketingovým výzkumem, z jehož dat vychází. Za účelem zanalyzování dílčích segmentů trhu služeb jsou zpracovány dílčí analýzy trhu služeb, z nichž je vyvozen hlavní výstup této práce. Získaná data jsou nositelem informace o vnímání nákupního rozhodovacího procesu zákazníkem. Jejich další zpracování je provedeno tak, aby přinášelo primární informační hodnotu managementu organizace.
Keywords: mystery shopping; řízení zaměstnanců; zákazník
Thesis title: Specific tools for personnel management
Author: Šperl, Václav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Šmíd, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to analyze the specific tools of personnel management, mystery shopping. This tool represents a fresh approach applied in the process stage of personnel management; however, it has a close connection with the marketing research, from which the data is based. For the purpose of analyzing the sub-segments of the market of services, sub-market analyses are handled, out which the main output of this work is drawn from. The obtained data are the bearers of information on the perception of the customer purchase decision process. Their further processing is performed as to deliver primary information value for the management of the organization.
Keywords: personnel management; customer; mystery shopping

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 12. 2014
Date of submission: 1. 9. 2015
Date of defense: 5. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51133/podrobnosti

Files for download

    Last update: