Strategic and marketing plan for a selected company

Thesis title: Strategický a marketingový plán vybrané společnosti
Author: Vimmer, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je sestavit na základě teoretických poznatků strategický marketingový plán pro existující cestovní kancelář. Dalším cílem této práce je důkladně prozkoumat okolí podniku, zejména pak jeho stávající konkurenci. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretické, kde s využitím odborné literatury popisuji samotnou definici procesu strategického plánování a jeho jednotlivých částí, ale také stanovení vize a mise podniku, strategickou analýzu a konkrétní typy možných strategií. Druhou částí je pak praktická část, kde aplikuji teoretické principy marketingového plánování na konkrétním příkladu naší cestovní kanceláře.
Keywords: cestovní kancelář; strategická analýza; strategické řízení; strategický plán; marketing; podnikání; Strategie
Thesis title: Strategic and marketing plan for a selected company
Author: Vimmer, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Master's Thesis is to create a strategic marketing plan for existing travel agancy on the basis of theoretical knowledge. Another aim of this thesis is to explore the surroundings of the company, especially its existing competitors. The thesis is divided into two parts. Theoretical, where I describe the definition of the strategic planning process and its parts as well as determination of the company's vission and mission, strategic analysis and specific types of possible strategies, all by usining the literature sources. The second part is a practical part where I apply the theoretical principles of marketing planning to specific example of our travel agency.
Keywords: marketing; entrepreneurship; strategic management; strategic plan; Strategy; strategic analysis; travel agency

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 10. 2013
Date of submission: 1. 1. 2016
Date of defense: 5. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44906/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: