Analysis of selected processes at the customer centre in the company XY
Thesis title: | Analýza vybraných procesů na zákaznickém centru společnosti XY |
---|---|
Author: | Fialková, Radka |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Malinová, Ludmila |
Opponents: | Ivaničová, Zuzana |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tématem diplomové práce je analýza vybraných podnikových procesů ve společnosti XY, která se zabývá poskytováním zaměstnaneckých benefitů a stravováním. Problematika podnikových procesů a jejich optimalizace je v poslední době velice aktuálním tématem a zabývá se jím čím dál více organizací.
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza současného stavu vybraných podnikových procesů na zákaznickém centru společnosti XY, za účelem identifikace jejich případných nedostatků. Následně jsou autorkou práce navržena jejich možná řešení, která přispívají k optimalizaci vybraných procesů. Přínos práce spočívá především v analyzování vybraných procesů a v navržení možných řešení zjištěných nedostatků.
Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů důležitých k pochopení zkoumané problematiky, porovnáním dvou základních přístupů řízení organizace a představením základních metodik, technik a notací využívaných pro modelování podnikových procesů.
V praktické části je provedena samotná analýza vybraných podnikových procesů, jejíž oblast je autorkou práce omezena pouze na zákaznické centrum společnosti XY. A následně jsou navržena možná řešení zjištěných nedostatků. |
Keywords: | optimalizace podnikových procesů; procesní analýza; podnikový proces; kategorizace podnikových procesů; modelování procesů |
Thesis title: | Analysis of selected processes at the customer centre in the company XY |
---|---|
Author: | Fialková, Radka |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Malinová, Ludmila |
Opponents: | Ivaničová, Zuzana |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The topic of the thesis is an analysis of selected business processes in the company XY, which is engaged in providing employee benefits and catering. The issue of business processes and their optimization is recently very topical issue and is dealt with more organizations.
The main objective of this thesis is to analyze the current condition of selected business processes at the customer service center company XY, for a purpose of identify their possible shortcomings. Subsequently, the author of the work proposed possible solutions that contribute to optimizing selected processes. Contribution work consists mainly in analyzing selected processes and propose possible solutions to the identified shortcomings.
The theoretical part deals with the explanation of basic concepts relevant to the understanding of the issues, comparing two basic approaches management of the organization and introduction of basic methodologies, techniques and notations used for modeling business processes.
The practical part is an actual analysis of selected business processes, the author of the work area is restricted to the customer service center XY. And then the possible solutions identified shortcomings. |
Keywords: | optimization of business processes; process analysis; categorization of business processes; business process; process modeling |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Informační management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Systems Analysis |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 29. 10. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 14. 12. 2015 |
Date of defense: | 2. 2. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/55008/podrobnosti |