Analysis of selected processes at the customer centre in the company XY

Thesis title: Analýza vybraných procesů na zákaznickém centru společnosti XY
Author: Fialková, Radka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Malinová, Ludmila
Opponents: Ivaničová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem diplomové práce je analýza vybraných podnikových procesů ve společnosti XY, která se zabývá poskytováním zaměstnaneckých benefitů a stravováním. Problematika podnikových procesů a jejich optimalizace je v poslední době velice aktuálním tématem a zabývá se jím čím dál více organizací. Hlavním cílem této diplomové práce je analýza současného stavu vybraných podnikových procesů na zákaznickém centru společnosti XY, za účelem identifikace jejich případných nedostatků. Následně jsou autorkou práce navržena jejich možná řešení, která přispívají k optimalizaci vybraných procesů. Přínos práce spočívá především v analyzování vybraných procesů a v navržení možných řešení zjištěných nedostatků. Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů důležitých k pochopení zkoumané problematiky, porovnáním dvou základních přístupů řízení organizace a představením základních metodik, technik a notací využívaných pro modelování podnikových procesů. V praktické části je provedena samotná analýza vybraných podnikových procesů, jejíž oblast je autorkou práce omezena pouze na zákaznické centrum společnosti XY. A následně jsou navržena možná řešení zjištěných nedostatků.
Keywords: optimalizace podnikových procesů; procesní analýza; podnikový proces; kategorizace podnikových procesů; modelování procesů
Thesis title: Analysis of selected processes at the customer centre in the company XY
Author: Fialková, Radka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Malinová, Ludmila
Opponents: Ivaničová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of the thesis is an analysis of selected business processes in the company XY, which is engaged in providing employee benefits and catering. The issue of business processes and their optimization is recently very topical issue and is dealt with more organizations. The main objective of this thesis is to analyze the current condition of selected business processes at the customer service center company XY, for a purpose of identify their possible shortcomings. Subsequently, the author of the work proposed possible solutions that contribute to optimizing selected processes. Contribution work consists mainly in analyzing selected processes and propose possible solutions to the identified shortcomings. The theoretical part deals with the explanation of basic concepts relevant to the understanding of the issues, comparing two basic approaches management of the organization and introduction of basic methodologies, techniques and notations used for modeling business processes. The practical part is an actual analysis of selected business processes, the author of the work area is restricted to the customer service center XY. And then the possible solutions identified shortcomings.
Keywords: optimization of business processes; process analysis; categorization of business processes; business process; process modeling

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 10. 2015
Date of submission: 14. 12. 2015
Date of defense: 2. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55008/podrobnosti

Files for download

    Last update: