Communication Strategy of Škoda Fabia Range

Thesis title: Komunikační strategie modelové řady Škody Fabia
Author: Trnka, Eduard
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Filip, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace vozu Škoda Fabia třetí generace. Zaměřuje se na dosud nevyužívaný, a přitom velmi přesvědčivý prodejní argument, umožňující komplexní vyčíslení nákladů spojených s vlastnictvím vozidla. Nástroj je znám pod zkratkou TCO (Total Cost of Ownership) a své uplatnění dosud nachází převážně u provozovatelů velkých firemních flotil. Dílčím cílem této práce je posouzení konkurenceschopnosti modelu Fabia z hlediska ukazatele TCO. K tomu bude využit specializovaný nástroj CarCostExpert od společnosti EurotaxGlass. Na základě tohoto srovnání s konkurencí a dotazování v prodejní síti bude navržen koncept komunikační strategie založené na TCO. Součástí konceptu je odhad finančního potenciálu navrženého řešení i analýza souvisejících hrozeb a příležitostí.
Keywords: Total Cost of Ownership; Škoda Fabia; fleet; marketingová komunikace
Thesis title: Communication Strategy of Škoda Fabia Range
Author: Trnka, Eduard
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Filip, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the issue of marketing communication of Škoda Fabia third-generation cars. It is focused on previously unused, yet a very convincing sales argument, that enables a complex quantification of expenditure related to the car ownership. The tool is known as TCO (Total Cost of Ownership) and it has been mostly used by large corporate fleets so far. One of the aims of the thesis is to analyse competitiveness of the Fabia model from the viewpoint of the TCO indicator. This analysis is implemented by means of a specialized tool CarCostExpert by EurotaxGlass´s. A concept of communication strategy based on TCO will be suggested according to its comparison with competitors and interviewing sales network. An estimation of financial potential of the suggested solution as well as analysis of related threats and opportunities are constituent parts of this concept.
Keywords: Total Cost of Ownership; Škoda Fabia; fleet; marketing communications

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 1. 2015
Date of submission: 1. 12. 2015
Date of defense: 26. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50941/podrobnosti

Files for download

    Last update: