The proposition of inbound marketing strategy of Egerfish s.r.o

Thesis title: Návrh inbound marketingové strategie společnosti Egerfish s.r.o
Author: Minaříková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Slaba, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je návrh inbound marketingové strategie společnosti Egerfish s.r.o. Egerfish je výrobně-velkoobchodní společnost na trhu rybářských potřeb s vlastními značkami Sema a Suretti. Egerfish obchoduje obchodu výhradně s maloobchodníky v rámci B2B vztahů. Návrh inbound marketingové strategie je založen na analýzách společnosti a trhu rybářských potřeb v ČR. Metody, které byly použity pro vytvoření návrhu inbound marketingové strategie, byly konzultace s odborníky na trhu rybářských potřeb a v oblasti online marketingu, dotazníkové šetření a osobní pozorování v rámci vyhledávání na internetu. Návrh inbound marketingové strategie předkládá nejefektivnější kanály a činnosti marketingové komunikace, které by měla Egerfish s.r.o. přijmout. Těmito kanály jsou především nově vytvořená webová stránka Sema-suretti.cz, facebooková stránka Sema Suretti a YouTube. Prostřednictvím těchto kanálů by se Egerfish měla soustředit na komunikaci s koncovými spotřebiteli (rybáři). Hlavním přínosem této práce je návrh komplexní marketingové strategie, společně s definicemi značek a modelových person, které Egerfish doposud neměla vytvořené.
Keywords: návrh inbound marketingové strategie; inbound marketing; marketingová strategie
Thesis title: The proposition of inbound marketing strategy of Egerfish s.r.o
Author: Minaříková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Slaba, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the diploma thesis is a proposition of inbound marketing strategy of Egerfish - a limited liability company. Egerfish is a manufacturing and wholesale company conducting business on the fishing tackle market. Egerfish´s products are sold under two brands - Sema and Suretti. Egerfish is trading exclusively with retailers within B2B relationship. The proposal of inbound marketing strategy is based on the company analysis and analysis of the fishing tackle market in the Czech Republic. The methods used for the inbound marketing strategy proposition were: consultation with specialists within fishing tackle market and within online marketing, survey and personal observation within Internet search. The proposition of inbound marketing strategy put forward the most effective mediums (or channels) that are mainly newly created website Sema-suretti.cz, Facebook page Sema Suretti and YouTube. Egerfish should focus on communication with its final consumers (fishermen) my means of these proposed mediums. The main contribution of this thesis is the proposition of a complex marketing strategy that was enriched by the definitions of brands and consumer "persons", which had not been created by the company yet.
Keywords: proposition of inbound marketing; inbound marketing; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2014
Date of submission: 10. 12. 2015
Date of defense: 1. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49552/podrobnosti

Files for download

    Last update: