Expansion of the company FOOTSHOP S.R.O. ON THE EUROPEAN UNION MARKET

Thesis title: EXPANZIA SPOLOČNOSTI FOOTSHOP S.R.O. NA TRH EURÓPSKEJ ÚNIE
Author: Kurucová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Dzuričková, Jana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práca pojednáva o vstupe internetového predajcu Footshop s.r.o. na trh Európskej únie. Prechádza všetky kroky potrebné k expanzii spoločnosti na nové trhy, cez logistiku, marketingové nástroje, zákaznícku podporu, seo, cenové porovnávače, sociálne siete a pod. Súčasťou práce je PEST analýza trhu EÚ a SWOT analýza spoločnosti. Všetky tieto procesy je nutné brať v úvahu v prípade expanzie e-shopu na nové trhy.
Keywords: expanzia; eshop; footshop; online marketing
Thesis title: Expanzia spoločnosti Footshop s.r.o. na trh Európskej únie
Author: Kurucová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Dzuričková, Jana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práce pojednává o vstupu internetového prodejce Footshop sro na trh Evropské unie. Prochází všechny kroky potřebné k expanzi společnosti na nové trhy, přes logistiku, marketingové nástroje, zákaznickou podporu, seo, cenové porovnávače, sociální sítě apod. Součástí práce je PEST analýza trhu EU a SWOT analýza společnosti. Všechny tyto procesy je nutné brát v úvahu v případě expanze e-shopu na nové trhy.
Keywords: eshop; footshop; online marketing; expanze
Thesis title: Expansion of the company FOOTSHOP S.R.O. ON THE EUROPEAN UNION MARKET
Author: Kurucová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Dzuričková, Jana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The work deals with the entry Internet seller Footshop Ltd. the European Union market. Going through all the steps necessary to expand the company into new markets, through logistics, marketing tools, customer support, seo, price comparators, social networks and so on. Part of the work is the EU market PEST analysis and SWOT analysis of the company. All these processes need to be taken into account if the e-shop expansion into new markets.
Keywords: online marketing; expansion; footshop; eshop

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 9. 2014
Date of submission: 10. 5. 2015
Date of defense: 1. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49139/podrobnosti

Files for download

    Last update: