Analysis of the service quality connected with new car sales in Czech Republic

Thesis title: Analýza kvality služeb spojených s prodejem automobilů v ČR
Author: Murín, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Plášková, Alena
Opponents: Mejdrech, Vlastimil
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaobírá problematikou kvality služeb spojených s prodejem automobilů. Cílem práce je vyhodnocení současné úrovně kvality prodeje vozidel v autosalonech a s ní související spokojenosti zákazníků s koupí nového vozidla. Praktická část diplomové práce je rozdělena na dvě hlavní sekce. První sekcí je marketingový průzkum spokojenosti zákazníků s prodejem nového vozu. Druhá sekce je zaměřena na kvalitu autosalonů v České republice napříč vybranými značkami. Tato analýza je provedena formou mystery shopping, kde hlavní kritéria jsou vytvořena tak, aby ilustrovala kvalitu, kterou vidí zákazník na první pohled, a ovlivňují ho, zda si vozidlo zakoupí či nikoliv.
Keywords: Zákazník; Kvalita; Spokojenost; Prodej; Automobil
Thesis title: Analysis of the service quality connected with new car sales in Czech Republic
Author: Murín, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Plášková, Alena
Opponents: Mejdrech, Vlastimil
Thesis language: Česky
Abstract:
The Diploma thesis concerns itself with service quality issues connected with new car sales. The aim of the Diploma thesis is an evaluation of the current quality of new car sales at car showrooms and customer satisfaction with purchase of a new car linked with it. The practical part of the Diploma thesis is divided into two major sections. A marketing research concerning customer satisfaction with purchase of a new car represents the first section. The second section is focused on the quality of car showrooms in the Czech Republic considering the chosen brands. This particular analysis is carried out by the form of mystery shopping. The main criteria are composed to illustrate the quality, which a customer observes on the first sight as well as influence him whether to buy a car or not.
Keywords: Satisfaction; Customer; Sale; Car; Quality

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 3. 2015
Date of submission: 25. 9. 2015
Date of defense: 27. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52384/podrobnosti

Files for download

    Last update: