Marketing strategy of wine cellar

Thesis title: Marketingová strategie vinného sklepu
Author: Habartová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma Marketingová strategie vinného sklepu ve své teoretické části nastíní strategický marketing a marketing služeb. Dále se v teoretické části práce píše o segmentaci, targetingu a positioningu. Praktická část se věnuje příběhu vinného sklepu, statistickým datům o víně a analýze konkurence. Z velké části se praktická část zabývá dotazníkovým šetřením. Výsledky tohoto šetření mají být nápomocny ke správné segmentaci trhu, dále targetingu a positioningu. Z vyhodnocení dotazníku je také dokreslena SWOT analýza a doporučení pro majitele vinného sklepu.
Keywords: Targeting; Segmentace; Positioning; Marketing služeb
Thesis title: Marketing strategy of wine cellar
Author: Habartová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis Marketing strategy of wine cellar will introduce strategic mareting and service marketing in theoretical part. Furthermore, in the theoretical part, I write about the segmentation, targeting and positioning. The practical part is devoted to the story of wine cellar, statistical data about wine and competition analysis. The most part of the practical part deals with questionnaire. The results of this investigation should be useful to the proper market segmentation, targeting and positioning further. The evaluation questionnaire also illustrate SWOT analysis and recommendations for the owners of the wine cellar.
Keywords: Segmentation; Marketing services; Targeting; Positioning

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 6. 2015
Date of submission: 14. 12. 2015
Date of defense: 27. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55485/podrobnosti

Files for download

    Last update: