Analysis of Change in Corporate Identity

Thesis title: Analýza úspěšnosti projektu změna korporátní identity
Author: Volšová, Zdeňka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Martínez, Felipe
Opponents: Mackeová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce analyzuje změnu korporátní identity ve společnosti ŠKODA AUTO a.s. Cílem této práce je zanalyzovat celý projekt pomocí pěti vybraných modelů projektového managementu. Teoretická část nejdříve vysvětluje pojem projekt, jeho kritéria, cíle a životní cyklus. Dále se zabývá pojmem projektový management a pěti vybranými metodikami, které jsou v této práci využity. Konec teoretické části je věnován korporátní identitě a jejím čtyřem základním prvkům, které ji ztvárňují. V druhé části práce je charakterizována společnost ŠKODA AUTO a.s., ve které jsou aplikovány modely projektového managementu na projekt změna korporátní identity. V závěru práce jsou zmíněna možná řešení, které by mohla společnosti při řízení projektů pomoci.
Keywords: modely projektového managementu; projektový management; projekt; korporátní identita
Thesis title: Analysis of Change in Corporate Identity
Author: Volšová, Zdeňka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Martínez, Felipe
Opponents: Mackeová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis will analyse the change of corporate identity in SKODA AUTO a.s. The aim is to evaluate the entire project, and applying the five selected models of project management. The teoretical part will primarily discuss the following terminologies: project, criteria, goals and lifetime cycle. It will also analyse the project management and five selected methods which were utilized in this thesis. The concluding section of the theoretical part is devited to corporate identity and will represent the four basic elements. The practical part explains the description of SKODA AUTO a.s. as well as the application of the project management models for the change of corporate identity. The concluding part of this cestion includes possible solutions that could benefit the company's project management discipline.
Keywords: corporate identity; models of project managemet; project; project management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 2. 2015
Date of submission: 31. 12. 2015
Date of defense: 3. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51703/podrobnosti

Files for download

    Last update: