Implemetation of online store

Thesis title: Implementace e-shopu v podniku
Author: Jiřinec, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pour, Jan
Opponents: Formánek, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a návrhem postupu pro implementaci e-shopu v podnikovém prostředí. Představuje komplex objektů řízení IT podniku odpovídajících objektům, které tvoří základ modelu MBI (Management Byznys Informatiky). Hlavními objekty postupu implementace jsou úlohy, které reprezentují fáze analýzy, vývoje, implementace a zavedení e-shopu do provozu. Každá úloha obsahuje definici základních pojmů, klíčové faktory pro její úspěšný průběh, doporučení pro její praktické  využití a klíčové aktivity. Úlohy jsou propojeny s ostatními objekty řízení podnikové informatiky (dokumenty, rolemi, metrikami, faktory, metodami). Řešení tak poskytuje komplexní pohled na problematiku řešení e-shopů jako součásti obchodních aktivit podniků a jejich informatiky. V rámci práce byl dále definován scénář implementace e-shopu, včetně specifikace všech hlavních problémů spojených s takovou implementací a faktor (v kontextu MBI) ovlivňující pozitivně i negativně vytváření a využití e-shopů v podnikové praxi. 
Keywords: podniková informatika; MBI; implementace; e-shop; faktory
Thesis title: Implemetation of online store
Author: Jiřinec, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pour, Jan
Opponents: Formánek, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with an analysis and design of an implementation process of online store. It introduces the background to the model of Management of Business Informatics (MBI). The main compositions of the implementation are parts representing the phase of analysis, development, implementation and operating the electronic shopping. Each part consists of a definition of the basic terms, the crucial factors required for its successful running, recommendations for its real life utilization and key activities. The parts are interconnected with other objects of the business informatics governance (documents, roles, metrics, factors, methods).  The solution offers a complex insight into the issue of electronic shopping as a part of commercial activities and informatics of businesses.  This thesis also defines a scenario of electronic shopping implementation including specification of all main problems connected with such implementation and factors (in MBI context) that both positively and negatively influence the business electronic shopping set up and utilization.
Keywords: MBI; business informatics; implementation; online store; factors

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2015
Date of submission: 1. 12. 2015
Date of defense: 3. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54708/podrobnosti

Files for download

    Last update: