Design and run the e-shop connected with social networks

Thesis title: Návrh internetového obchodu s využitím sociálnícj sítí
Author: Brejcha, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Gála, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem diplomové práce je návrh internetového obchodu s airsoftovými doplňky, ovšem za podmínky, že vytvoření e-shopu bude zdarma. Tento e-shop bude propojen se stejnojmennou stránkou na sociální síti Facebook.com, kde se budou tyto výrobky primárně představovat. K tomuto cíli je nutno zmapovat a prozkoumat možnosti vytvoření internetového obchodu zdarma. Současně s tím zprovoznit a zoptimalizovat na sociální síti Facebook.com stránku zmíněného e-shopu se zaměřením na vylepšené airsoftové díly. Dílčím cílem této práce je využít nástrojů Competitive Intelligence na analýzu již zmíněnou Facebookovou stránku i na Facebookové stránky konkurence k získání důležitých informací pro lepší nebo výhodnější zacházení s Facebookovou stránkou internetového obchodu.
Keywords: Competitive Intelligence; internetový obchod ; podnikání; Sociální sítě; Facebook; E-shop
Thesis title: Design and run the e-shop connected with social networks
Author: Brejcha, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Gála, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
The theme of this diploma thesis is design and run the e-shop with airsoft improved airsoft parts and accessories. However, the creation of the e-shop have to be for free. The e-shop will be connected with the same name site page on the social network Facebook.com, where the products will be primarily promoted. To this end, it is necessary to map and explore the possibilities for creating online store for free. Simultaneously, deploy and optimize the Facebook page mentioned before. Partial aim of this thesis is to use tools of Competitive Intelligence at the created Facebook page and on the Facebook pages of competition, to obtain important information for better or for more favorable treatment of Facebook page related to the e-shop.
Keywords: Social networks; Facebook; internet shop; Business; E-shop; Competitive Intelligence

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2015
Date of submission: 14. 12. 2015
Date of defense: 3. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54176/podrobnosti

Files for download

    Last update: