Strategies for Small and Medium-sized Enterprises

Thesis title: Strategie malých a středních podniků
Author: Jehlička, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Boukal, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je provést strategickou analýzu společnosti Výzva 21 dní, s.r.o., zvážení potřeby restrukturalizačních opatření a návrh firemní strategie pro tento podnik. Úkolem teoretické části je objasnění základních pojmů strategického řízení v rámci malých a středně velkých podniků. Praktická část se pak věnuje strategické analýze podniku Výzva 21 dní, s.r.o. Stěžejní použité metodiky jsou Porterova analýza pěti základních konkurenčních sil a PESTE analýza pro zmapování vnějšího podnikatelského okolí a analýza zdrojů spolu s metodou 7S ke zhodnocení vnitřního podnikatelského prostředí. Souhrnná SWOT analýza povede k identifikaci problematických oblastí v podniku a bude podkladem pro závěrečnou část práce, která se bude skládat z poslání firmy, konkrétní firemní strategie a doporučení k implementaci pro zvolený podnik Výzva 21 dní, s.r.o.
Keywords: Strategická analýza; SWOT analýza; strategické řízení; strategie
Thesis title: Strategies for Small and Medium-sized Enterprises
Author: Jehlička, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Boukal, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of the master thesis is to execute a strategic analysis of Výzva 21 dní, s.r.o., considering the need of restructuring steps and proposal of corporate strategy for the company. The task of the theoretical part is to explain the basic terms of the strategic management in small and medium-sized enterprises. The practical part is devoted to a strategic analysis of the company Výzva 21 dní, s.r.o. The key methodologies used are Porter's five competitive forces analysis and PESTE analysis to chart the external business environment and resource analysis together with 7S method to evaluate internal business environment. The summary of the SWOT analysis conduct to identification of the problematic areas in the company and it will be the foundation for the final part of the thesis, which will consist of the company's mission, specific corporate strategy and recommendations for implementation of the selected company Výzva 21 dní, s.r.o.
Keywords: SWOT analysis; strategic management; strategy; strategic analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 6. 2015
Date of submission: 9. 12. 2015
Date of defense: 5. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53442/podrobnosti

Files for download

    Last update: