Specifics of internet marketing in Russian market

Thesis title: Specifika internetového marketingu na ruském trhu
Author: Chernutskiy, Stanislav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na specifika a význam internetového (online) marketingu v podmínkách ruského trhu. Práce definuje rizika a příležitosti vyplývající z koexistence lokální a globální platformy, jejich role a účinnost v moderním marketingu. V teoretické části jsou popsány nejnovější trendy, vybrané nástroje a způsoby měření internetového marketingu. Praktická část obsahuje ukázku implementace informací a poznatků popsaných v teoretické části a charakterizuje ruský trh internetového marketingu. V diplomové práci se zdůrazňuje důležitost využívání jak globální, tak lokální platformy, má-li být dosaženo co nejlepších výsledků. Dokazování vychází z obdobných marketingových kampaní vedených v aplikacích Yandex Direct a Google AdWords.
Keywords: Rusko; PPC; Yandex; online; internetový marketing
Thesis title: Specifics of internet marketing in Russian market
Author: Chernutskiy, Stanislav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis is focused on specifics and importance of internet (online) marketing in terms of Russian market. Thesis determines threats and opportunities arising of coexistence of local and global platforms, their role and effectiveness in modern marketing. The theoretical part describes modern trends, selected tools and measurement methods of internet marketing. The practical part contains implementation of knowledge obtained in the theoretical part and analysis of internet marketing in Russia. Diploma work underlines the importance of using both global and local platforms for the best results. The evidence is based on similar performance marketing campaigns in Yandex Direct and Google AdWords.
Keywords: Yandex; Russia; internet marketing; PPC; online advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 3. 2015
Date of submission: 30. 11. 2015
Date of defense: 3. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52632/podrobnosti

Files for download

    Last update: