Analysis of breakfast cereals market in Czech retail

Thesis title: Analýza českého maloobchodního trhu snídaňových cereálií
Author: Klofát, Vít
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Müllerová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce si klade za cíl provést ucelenou analýzu českého maloobchodního trhu snídaňových cereálií. K dosažení tohoto cíle bylo využito kombinace dat z maloobchodního auditu a dat získaných vlastním výzkumným šetřením přímo v maloobchodním prostředí. Teoretická část definuje maloobchodní trh a pomáhá porozumět jeho významným oblastem a marketingovému výzkumu. Výzkumná část začíná zhodnocením situace na maloobchodním trhu v České republice. Poté je již pozornost směřována konkrétně k snídaňovým cereáliím. Analýza začíná na makro úrovni a zaměřuje se na základní specifika trhu snídaňových cereálií, jako je jeho vývoj v posledních letech, sezónnost a zhodnocení základních segmentů, hlavních výrobců a privátních značek. Poté se již práce detailněji zaměřuje na nejvýznamnější atributy tohoto trhu.
Keywords: analýza dat; výzkum trhu; maloobchod; snídaňové cereálie
Thesis title: Analysis of breakfast cereals market in Czech retail
Author: Klofát, Vít
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Müllerová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this diploma thesis is to make a complex analysis of breakfast cereals market in the Czech Republic in retail. The goal is accomplished by using combination of retail audit data and primary data from own research in retail. Theoretical part provides information about retail market and helps with understanding of its significant area and research methods. Research part starts with evaluation of the situation on the Czech retail market. Then the analysis is focused on breakfast cereals market where it starts on the macro level with analysing main specifics of the market such as its evolution in last years, its seasonality, evaluating the main segments, competitors and private labels. Then the analysis is aimed at the most important attributes of the market.
Keywords: data analysis; retail; market research; breakfast cereals

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 1. 2015
Date of submission: 14. 12. 2015
Date of defense: 3. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50810/podrobnosti

Files for download

    Last update: