The analysis of branding strategy and innovation opportunities of the company OP papirna s.r.o

Thesis title: Analýza značkové strategie a inovativních možností společnosti OP Papírna s.r.o
Author: Petrmann, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Šanovec, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou značkové strategie a inovativních možností společnosti OP Papírna, s.r.o., která se zaměřuje na výrobu tenkých tiskových papírů aplikujících se jako příbalové letáky ve farmaceutickém průmyslu na domácím i zahraničních trzích. Autor práce studuje vznik a úspěšnost značkových papírů OP, současnou značkovou strategii společnosti, doprovodný servis a oblíbenost produktů ve srovnání s konkurencí. Autor dále zanalyzoval současný stav firmy pomocé MOST analýzy, vývoj trhu pomocí PESTE analýzy, inovativní možnosti a příležitosti firmy a SWOT analýzu na jejímž základě odpověděl na předem stanovené otázky.
Keywords: Značková strategie; Guideline on the Readability; Inovace; MOST analýza; PESTE analýza; SWOT analýza
Thesis title: The analysis of branding strategy and innovation opportunities of the company OP papirna s.r.o
Author: Petrmann, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Šanovec, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the analysis of the Branding Strategy, Strategic Brand Management and Innovation opportunities of the company OP papírna, s.r.o., producing thinprint paper which is applied as patient information leaflet in pharmaceutical industry for both the Czech and foreign markets. Author of the thesis studies creation and success of the OP brands, current Branding Strategy, following technical service and awareness of the OP products in comparison with the competition. Author also analyzed current condition of the firm using MOST analysis, market development using PESTE analysis and innovative opportunities for the company and SWOT analysis. In that case he answered beforehand-asked questions.
Keywords: Branding strategy; Innovation; MOST analysis; PESTE analysis; SWOT analysis; Guideline on the Readability

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 11. 2014
Date of submission: 15. 12. 2015
Date of defense: 27. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50392/podrobnosti

Files for download

    Last update: