Use of geolocation in car insurance products

Thesis title: Využití geolokace v oblasti autopojištění
Author: Černá, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novotný, Ota
Opponents: Daněk, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce je orientována do prostředí geolokace, pojišťovnictví a marketingu. Cílem je vytvořit definici produktu autopojištění pro Českou republiku, který bude využívat lokalizační data pro úpravu výše pojistného poplatku. Dílčím cílem práce je navrhnout prvky vhodné marketingové komunikační strategie pro prezentaci tohoto produktu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje principy geolokace, poskytuje základní informace o pojistných produktech dostupných na českém trhu a seznamuje s problematikou marketingu, marketingové komunikace a výzkumu. Praktická část se zabývá návrhem nového produktu autopojištění, včetně definice cílových skupin zákazníků a návrhem prvků marketingové komunikace pro představení nového produktu. Hlavním výstupem této práce je definice produktu autopojištění, který v současnosti není na českém trhu k dispozici. Tato specifikace by mohla být využita produktovými specialisty pojišťoven jako základ k definici nového pojistného produktu autopojištění pro český trh.
Keywords: Marketingová komunikace; BlackBox; Geolokace; Autopojištění; Location Intelligence; SmartGate; Marketing
Thesis title: Use of geolocation in car insurance products
Author: Černá, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novotný, Ota
Opponents: Daněk, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the Geolocation, Marketing and Insurance area. The main objective is to create definition of car insurance product for the market of Czech Republic, which will use the data gained from geolocation for the premiums adjustment. The minor objective of this thesis is to propose appropriate marketing strategy, which could be used while launching product on Czech market. Thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical part describes principles of geolocation, provides basic information about several specific car insurance products from Czech Republic and abroad markets. The last part of theoretical section is focused on marketing topic. Practical part of this thesis consists of car insurance product specification. Proposal for optimal marketing strategy and targeted customer groups is also included. The main output of this thesis is definition of new car insurance product, which is currently not available on Czech market. This specification could be used by Products specialists from Czech insurance companies as basis for definition of new car insurance product for Czech market.
Keywords: Marketing; Marketing communication; BlackBox; SmartGate; Location Intelligence; Geolocation; Car Insurance

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2013
Date of submission: 7. 12. 2015
Date of defense: 3. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44581/podrobnosti

Files for download

    Last update: