Marketing strategies and their evaluation

Thesis title: Marketingové strategie a jejich evaluace
Author: Komárková, Támar
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Musil, Martin
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem Bakalářské práce ,,Marketingové strategie a jejich evaluace", je zjistit, nastavení marketingových strategií a evaluací v praxi. Zkoumány budou tři výrobní průmyslové podniky v Boskovicích. Bude se konkrétně jednat o firmy Minerva Bos-kovice a.s., Lanik s.r.o. a Novibra Boskovice s.r.o. V první části jsou zpracované teoretické pohledy na marketing, marketingovou strategii a evaluaci podniku. Druhá část bude zaměřena na samotnou analýzu zkoumaných firem. Informace budou získaný z poskytnutých dokumentů a z rozhovorů výše uvedených firem. Získané informace, k marketingovým strategiím a evaluacím firem, budou mezi sebou vzá-jemně porovnány a bude se jednat o kvalitativní výzkum. V případě nálezu nevhodného využití marketingových nástrojů u výše uvedených firem v Boskovicích. Budou navrženy konkrétní možné změny a doporučení. Eliminování nesprávných kroků, by mělo vést k efektivnímu využívání marketingových nástrojů, s cílem dosažení vytyčených cílů firmy.
Keywords: marketingová strategie ; marketingové nástroje ; evaluace
Thesis title: Marketing strategies and their evaluation
Author: Komárková, Támar
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Musil, Martin
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of thesis ,,Marketing strategies and their evaluation" is to determine the setting of marketing strategies and evaluation in practice. Examined are three manufacturing industries in Boskovice. It will specifically discuss the company Minerva Boskovice as Lanik Ltd. and Novibra Boskovice Ltd. The first part is processed theoretical perspectives on marketing, marketing strategy and evaluating the business. The second part will focus on the analysis itself researched companies. The information will be derived from the documents and interviews above-mentioned companies. The information gathered on marketing strategies and evaluations of companies, will be among them compared with each other and will be a qualitative research. In the case finding improper setup and use of marketing tools will be suggested possible amendments and recommendations. Eliminating false steps should lead to the efficient use of marketing tools in order to achieve the goals of the company.
Keywords: marketing tools ; evaluation ; marketing strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 1. 2015
Date of submission: 18. 12. 2015
Date of defense: 18. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55585/podrobnosti

Files for download

    Last update: