Computer game marketing from the view of youtuber

Thesis title: Marketing počítačové hry z pohledu youtubera
Author: Gause, Matěj
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Slaba, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce Marketing počítačové hry z pohledu youtubera je charakterizovat nejmodernější postupy při ovlivňování mas hráčů počítačové hry War Thunder prostřednictvím služby Youtube a sociální sítě Facebook. Jedná se o skutečný projekt, během jehož budování autor vytvořil obrovskou komunitu fanoušků hry War Thunder čítající více než 10 000 lidí na Youtube a skoro 4 500 lidí na Facebooku. Na tyto hráče pak aplikoval nejnovější trendy a inovativní postupy spojené s propagací herního obsahu. Tato práce jasně dokazuje, že oba dva kanály se můžou kladně podepsat na zisku z mikrotransakcí počítačových her založených na freemium obchodním modelu. Na detailním rozboru obou propagačních kanálů podává pak detailní a ucelený pohled do nitra jednoho z největších herních fenoménů historie.
Keywords: free to play; freemium; mmo; tanky; počítačové hry; lodě; letadla; Gaijin; War Thunder
Thesis title: Computer game marketing from the view of youtuber
Author: Gause, Matěj
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Slaba, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of the dissertation Marketing of PC game from the view of Youtuber is to characterize the latest practices in influencing masses of players of War Thunder PC game through video service Youtube and social network Facebook. This is a real project during which author created a large community of fans around the game counting more than 10 000 people on Youtube and almost 4 500 people on Facebook. Author applied the latest trends and the most innovative practices in connection with a traditional promotion of gaming content. This work shows that both channels can have a positive impact on the gaming company revenue from microtransactions based on freemium business model. Author also describes detailed and comprehensive view on one of the biggest gaming phenomenon in history.
Keywords: počítačové hry; free to play; freemium; tanky; War Thunder; lodě; Gaijin; letadla; mmo

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2015
Date of submission: 10. 12. 2015
Date of defense: 1. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50908/podrobnosti

Files for download

    Last update: