Internal communication as a part of the National Gallery communication strategy

Thesis title: Interní komunikace jako součást komunikační strategie Národní galerie
Author: Menclová, Eliška
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Riedlbauch, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá problematikou interní komunikace v Národní galerii v Praze. První část je věnována teoretickým konceptům, historickému vývoji a vymezení podstaty a prostředků interní komunikace. Podstatu práce tvoří analýza současného stavu Národní galerie z pohledu interní komunikace s důrazem na koncepční změny a komunikační strategii. Závěr analytické části je věnován vyhodnocení dotazníkového průzkumu, formulaci strategie a návrhu komunikačního plánu, konkrétních aktivit a doporučení v oblasti interní komunikace veřejné kulturní instituce.
Keywords: interní komunikace; galerie; komerční komunikace; situační analýza; komunikační strategie; komunikační plán interní komunikace
Thesis title: Internal communication as a part of the National Gallery communication strategy
Author: Menclová, Eliška
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Riedlbauch, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the issue of internal communication at the National Gallery in Prague. The first part is focused on theoretical concepts, historical development and definition of the substance and means of internal communication. The essence of the work consists of situational analysis of current conditions at the National Gallery in Prague in terms of internal communication, with an emphasis on conceptual changes and communication strategy. The conclusion of the analytical part is dedicated to the evaluation of questionnaire survey, formulation of the strategy and design of communication plan, concrete activities and recommendations in the internal communication according to particularity of public cultural sector.
Keywords: communication strategy; internal communication; gallery; situational analysis; commercial communication; communication plan of internal communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 9. 2015
Date of submission: 15. 5. 2016
Date of defense: 31. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54356/podrobnosti

Files for download

    Last update: