The evaluation of the brand's entry strategy to a foreign market

Thesis title: Hodnocení strategie vstupu značky na zahraniční trh
Author: Kovářová, Alena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Klosová, Anna
Opponents: Tročil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce "Hodnocení strategie vstupu značky na zahraniční trh" se zabývá analýzou mexického pivovarnického trhu a poukazuje na zásadní faktory, které je nutné zvažovat při vstupu na daný trh. V první kapitole rozebírá teoretická hlediska, která musí firma zvážit, pokud chce na zahraniční trh vstoupit a shrnuje aktuální situaci na světovém pivovarnickém trhu. Ve druhé kapitole je blíže prozkoumán mexický pivovarnický trh, základní ukazatele spotřeby a hlavní hráči na trhu figurující. Třetí kapitola rozebírá blíže možnost vstupu na mexický trh pro společnost Pivovary Staropramen. Navrhuje způsoby, které mohou dopomoci firmě k úspěšnému průniku na tento trh.
Keywords: pivovarnický trh; Mexiko; Staropramen; Molson Coors
Thesis title: The evaluation of the brand's entry strategy to a foreign market
Author: Kovářová, Alena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Klosová, Anna
Opponents: Tročil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis "The evaluation of the brand's entry strategy to a foreign market" analyses mexican beer market and reflects the key factors, that are to be considered when entering the market. The first chapter examines the theoretical aspects of the company's entry to any foreign market and sums up the the current situation at the world beer market. In the second chapter the mexican beer market is researched, particularly its consumption specifics and the main companies that rule this market. The third chapter focuses on the entry strategy considered for Pivovary Staropramen. It suggests ways that can help the company to enter the market successfully.
Keywords: beer market; Mexico; Staropramen; Molson Coors

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 2. 2015
Date of submission: 15. 12. 2015
Date of defense: 30. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51153/podrobnosti

Files for download

    Last update: