Communication skills of an ideal manager

Thesis title: Komunikační dovednosti ideálního manažera
Author: Zufalý, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je určit nejdůležitější kategorie komunikace pro manažerskou praxi a následně s přispěním a rámcovým popisem vzdělávání ve společnosti HP Inc navrhnout vlastní modul pro vzdělávání manažerů v komunikaci. Práce je rozdělena na čtyři hlavní části, dvě teoretické a dvě praktické. V první části se zabývám vymezením tématiky komunikace a manažerské komunikace, přičemž zahrnuji také pokusy o definování manažerských standardů. Následuje druhá část, kde vytyčuji nejdůležitější kategorie manažerské komunikace, tedy pro potřeby bakalářské práce osobnost manažera, základní zásady jednání s lidmi a základní manažerské zásady komunikace, asertivitu a v neposlední řadě také řeč těla. V první kapitole praktické části se věnuji výzkumu vzdělávání ve společnosti HP Inc, načež popisuji hlavní principy vzdělávání v této společnosti. V poslední kapitole pak využívám poznatky ze všech předchozích kapitol a vlastních nápadů z praxe pro návrh vlastního komplexního modulu pro vzdělávání manažerů v různých organizacích.
Keywords: Komunikační dovednosti; Management; Vzdělávání manažerů
Thesis title: Communication skills of an ideal manager
Author: Zufalý, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to determine the most important categories for a job conduct of managers following by general description of education in HP Inc company as one of the main foundations for designing my own module for educating the managers in communication. The thesis is divided into four parts, two theoretical and two practical. The first part deals with a determination of a topic communication itself and managerial communication, and last but not least there are also attempts for defining management standards included. The second part follows, where there are the most important categories of managerial communication set up and are as follows for the use of the thesis: personality, basic rules of dealing with people and basic managerial principles of communication, assertiveness and bodytalk. In the first chapter of practical part, the author pursues a research of an educating in HP Inc company, after which describes the main principles of educating in this company. In the last chapter, the author utilizes findings from all below parts and his own ideas based on his practical experience for the designing of his own complex module for the educating of managers in a variety of organizations.
Keywords: Education of managers; Communication skills; Management

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 5. 2014
Date of submission: 31. 5. 2015
Date of defense: 6. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47788/podrobnosti

Files for download

    Last update: