Draft of Marketing Strategies of Czech Dermatological Center, Ltd

Thesis title: Návrh marketingové strategie společnosti Czech dermatological center, s.r.o
Author: Janásková, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lešetický, Ondřej
Opponents: Hamerník, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je provést situační analýzu společnosti Czech dermatological center, s. r. o., a navrhnout marketingovou strategii převážně pro třetí a čtvrtý kvartál roku 2016, která povede ke zvýšení konkurenceschopnosti a tržního podílu společnosti na českém trhu. K naplnění tohoto cíle byla využita kvantitativní metoda dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zmapovat spokojenost zákazníků s marketingovým mixem společnosti. Jako doplňující byla provedena rovněž klinická studie za účelem ověření hydratačních účinků Termální vody Uriage. V rámci situační analýzy byla provedena externí a interní analýza společnosti. Výsledky této situační analýzy byly sumarizovány prostřednictvím IE matice a byla určena strategická pozice společnosti. Poté byla navržena odpovídající marketingová strategie, která je zaměřena na zvýšení konkurenceschopnosti a tržního podílu společnosti Czech dermatological center, s. r. o., na českém trhu. Mezi hlavní doporučení patří především optimalizace produktového portfolia, zintenzivnění podpory prodeje, rozvoj interaktivní komunikace a využití tiskové reklamy.
Keywords: marketingový mix; situační analýza; marketingové strategické plánování; marketingová strategie
Thesis title: Draft of Marketing Strategies of Czech Dermatological Center, Ltd
Author: Janásková, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lešetický, Ondřej
Opponents: Hamerník, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this thesis is to perform situational analysis of Czech Dermatological Center, l. t. d., and to design marketing strategy mainly for third and the fourth quarter of 2016, which will lead to increase in competitiveness and market share in the Czech market. To achieve this objective quantitative method of questionnaire survey has been used for mapping satisfaction of customers with the marketing mix of the company. In addition we also did clinical studies to verify the hydratation effects of the thermal Uriage water. Within the situational analysis, the external and internal analysis was performed. The results of this analysis were summarized by IE matrix and the company's strategic position was designated. After the appropriate marketing strategy was suggested, that is focused on increasing of competiveness and also on increasing of market share of Czech dermatological centers, l. t. d., in the Czech market. The main recommendations are primarily - optimalization of the product portfolio, intensification of sales promotion, development of interactive communication and use of printed advertising.
Keywords: marketing mix; marketing strategy; situational analysis; marketing strategic planning

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 3. 2015
Date of submission: 20. 4. 2016
Date of defense: 16. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52405/podrobnosti

Files for download

    Last update: