The Marketing Strategy of Pötting’s Pharmacy Using the Marketing Tool Service Blueprint

Thesis title: Marketingová strategie Lékárny U Pöttingea s použitím marketingového nástroje service blueprint
Author: Šilberská, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Puda, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá návrhem marketingové strategie soukromé lékárny s využitím marketingového nástroje service blueprint. Práce se na začátku věnuje specifikům a regulacím marketingu ve farmacii. Následně je v práci kladen důraz na analýzu českého lékárenského trhu zejména s ohledem na rozmach lékárenských řetězců a také na vývoj aktuálních trendů v lékárenství, které mají vliv na provoz a marketing soukromých lékáren. Cílem práce je nejprve charakterizovat jednotlivé složky marketingového mixu, jež mohou lékárny při tvorbě marketingové strategie legálně používat, a následně je aplikovat na případové studii soukromé Lékárny U Pöttingea v Olomouci. Návrh strategie je podložen informacemi získanými ze situační analýzy vybrané lékárny, z modelu service blueprint a dotazníkového šetření.
Keywords: státní regulace v lékárenství; Marketing v lékárenství; reexporty léčiv; lékárenské řetězce; service blueprint; marketingová strategie
Thesis title: The Marketing Strategy of Pötting’s Pharmacy Using the Marketing Tool Service Blueprint
Author: Šilberská, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Puda, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis is focused on marketing strategy plan of a private pharmacy using service blueprint as a marketing tool. At the beginning the thesis deals with characteristics of specifics and state regulations of pharmacy marketing. Then the thesis analyses Czech pharmacy market in particular with regard to the expansion of pharmacy chains and also puts emphasis on current pharmacy trends that influence management and marketing of private pharmacies. The main goal is firstly to describe the components of marketing mix that pharmacies might legally use as a part of their marketing strategy. Secondly the theoretical knowledge is applied to case study of Pötting's Pharmacy. The marketing strategy plan is based on situation analysis, service blueprint and questionnaire survey.
Keywords: marketing strategy; service blueprint; pharmacy chains; state regulations for pharmacy business; pharmacy marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 9. 2015
Date of submission: 20. 5. 2016
Date of defense: 31. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53961/podrobnosti

Files for download

    Last update: