The Marketing Strategy of Pötting’s Pharmacy Using the Marketing Tool Service Blueprint
Thesis title: | Marketingová strategie Lékárny U Pöttingea s použitím marketingového nástroje service blueprint |
---|---|
Author: | Šilberská, Tereza |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Lhotáková, Markéta |
Opponents: | Puda, Radek |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá návrhem marketingové strategie soukromé lékárny s využitím
marketingového nástroje service blueprint. Práce se na začátku věnuje specifikům a regulacím
marketingu ve farmacii. Následně je v práci kladen důraz na analýzu českého lékárenského trhu
zejména s ohledem na rozmach lékárenských řetězců a také na vývoj aktuálních trendů v
lékárenství, které mají vliv na provoz a marketing soukromých lékáren. Cílem práce je nejprve
charakterizovat jednotlivé složky marketingového mixu, jež mohou lékárny při tvorbě
marketingové strategie legálně používat, a následně je aplikovat na případové studii soukromé
Lékárny U Pöttingea v Olomouci. Návrh strategie je podložen informacemi získanými ze
situační analýzy vybrané lékárny, z modelu service blueprint a dotazníkového šetření. |
Keywords: | státní regulace v lékárenství; Marketing v lékárenství; reexporty léčiv; lékárenské řetězce; service blueprint; marketingová strategie |
Thesis title: | The Marketing Strategy of Pötting’s Pharmacy Using the Marketing Tool Service Blueprint |
---|---|
Author: | Šilberská, Tereza |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Lhotáková, Markéta |
Opponents: | Puda, Radek |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The diploma thesis is focused on marketing strategy plan of a private pharmacy using service
blueprint as a marketing tool. At the beginning the thesis deals with characteristics of specifics
and state regulations of pharmacy marketing. Then the thesis analyses Czech pharmacy market
in particular with regard to the expansion of pharmacy chains and also puts emphasis on current
pharmacy trends that influence management and marketing of private pharmacies. The main
goal is firstly to describe the components of marketing mix that pharmacies might legally use
as a part of their marketing strategy. Secondly the theoretical knowledge is applied to case study
of Pötting's Pharmacy. The marketing strategy plan is based on situation analysis, service
blueprint and questionnaire survey. |
Keywords: | marketing strategy; service blueprint; pharmacy chains; state regulations for pharmacy business; pharmacy marketing |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 16. 9. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 20. 5. 2016 |
Date of defense: | 31. 5. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/53961/podrobnosti |