The marketing strategy of the brand Ceresit

Thesis title: Marketingová strategie značky Ceresit
Author: Wachalová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce má za cíl zhodnotit marketingovou strategii značky Ceresit a její produktové řady STOP Vlhkosti. Teoretická část definuje základní pojmy jako marketing a strategie a zabývá se jednotlivými kroky procesu marketingového řízení. Dále je představena společnost Henkel, značka Ceresit STOP Vlhkosti a její produktové portfolio. Praktická část se věnuje analýze vnitřního a vnějšího okolí, primárně se však zaměřuje na jednotlivé prvky marketingového mixu značky Ceresit STOP Vlhkosti. Z pohledu metodologie je práce založena zejména na terénním výzkumu a obsahové analýze. Klíčové výstupy výzkumu jsou shrnuty ve SWOT analýze a následně jsou uvedena doporučení vyplývající z výzkumu.
Keywords: marketingová strategie; situační analýza; SWOT analýza; marketingový mix; Ceresit STOP Vlhkosti
Thesis title: The marketing strategy of the brand Ceresit
Author: Wachalová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the dissertation is to evaluate marketing strategy of the brand Ceresit and its product line STOP Humidity (STOP Vlhkosti). The theoretical part defines fundamental concepts such as marketing and strategy, furthermore, it describes the steps of strategic marketing process. Also, the dissertation introduces Henkel, the brand Ceresit STOP Humidity and its product portfolio. The practical part involves internal and external analysis, however, it primarily focuses on the elements of marketing mix of the brand Ceresit STOP Humidity. As for methodology, particularly field research and content analysis are used throughout the study. Finally, SWOT analysis is employed to summarize key outcomes followed by author's recommendations resulting from the research.
Keywords: SWOT analysis; Ceresit STOP Vlhkosti; situation analysis; marketing mix; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 5. 2014
Date of submission: 20. 4. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47957/podrobnosti

Files for download

    Last update: