Corporate Social Responsibility as part of Marketing Strategy

Thesis title: Společensky odpovědné podnikání jako součást marketingové strategie
Author: Pištěk, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Mísař, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá společenskou odpovědností firem a aktivitami, které se pod tímto pojmem skrývají. Tato práce také zmiňuje přínosy společenské odpovědnosti pro aplikující firmy, kritické hlasy, související koncepce a pojmy, reportování nebo komunikační nástroje. V praktické části je provedena analýza vnímání společensky odpovědných firem z pohledu spotřebitele a vlivu společenské odpovědnosti na jeho nákupní chování. Za tímto účelem proběhlo dotazníkové šetření, které se zaměřilo především na českého spotřebitele. Cílem bylo zjistit, zda aplikace společenské odpovědnosti může vést k větší poptávce po produktech společensky odpovědných firem a na jaké otázky by se firmy měly svými aktivitami zaměřit.
Keywords: společenská odpovědnost firem; CSR; udržitelný rozvoj; marketing; reportování; průzkum trhu
Thesis title: Corporate Social Responsibility as part of Marketing Strategy
Author: Pištěk, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Mísař, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Bachelor´s Thesis is the concept of corporate social responsibility and activities which this concept hides. This work also mentions the benefits of social responsibility for companies applying, critical voices, related concepts and terms, reporting and communication tools. In the practical part is an analysis of the perception of socially responsible companies from the perspective of consumers and the impact of corporate social responsibility on their buying behavior. For this purpose is involved a questionnaire survey, which is focused primarily on the Czech consumer. The aim is to determine whether the application of social responsibility can lead to greater demand for socially responsible products and which issues should companies focus on.
Keywords: Corporate Social Responsibility; CSR; Sustainable Development; Marketing; Reporting; Market Research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 4. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 7. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52641/podrobnosti

Files for download

    Last update: