Analysis of Tools of Digital Marketing in the Music Industry

Thesis title: Analýza nástrojů digitálního marketingu v hudebním průmyslu
Author: Špicová, Jarmila
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá jednotlivými nástroji digitálního marketingu a je-jich využitím v hudebním průmyslu. Cílem mé diplomové práce je analýza dostupných nástrojů a následné vymezení míry užívání. Hlavní výzkumná otázka zní Jaké nástroje digitálního marketingu jsou v současné době nejvíce používané v hudebním průmyslu?. K řešení této otázky jsem zvolila výzkumných metod pozorování, studia dokumentů a písemného dotazování aplikovaných na Českou republiku. Přínosem této práce je návod na zefektivnění užívání jednotlivých nástrojů digitálního marketingu pro hudebníky České republiky.
Keywords: mobilní marketing; sociální média; internetový marketing; hudební průmysl; digitální marketing
Thesis title: Analysis of Tools of Digital Marketing in the Music Industry
Author: Špicová, Jarmila
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis deals with various tools of digital marketing and their usage in the music industry. The aim of my master thesis is an analysis of available tools and then the demarcation extent of use. The main research question is What tools of digital marketing are currently most used in the music industry? I chose research methods such as observation, study documents and written questionnaire for answering this issue applied to the Czech Republic. The contribution of this work is how to make particular tools of digital marketing more effective for musicians of the Czech Republic.
Keywords: mobile marketing; internet marketing; social media; music industry; digital marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 2. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51487/podrobnosti

Files for download

    Last update: