Analysis the strategy and marketing communication on Facebook at a specific organisation

Thesis title: Analýza strategie a komunikace na sociální síti Facebook v konkrétní organizaci
Author: Pála, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Střížová, Vlasta
Opponents: Francová, Dana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá strategií na sociálních médiích a marketingovou komunikací na sociální síti Facebook. Hlavním cílem je provedení analýzy jednotlivých kroků strategie a částí marketingové komunikace na sociální síti Facebook v konkrétní organizaci. V teoretické části je nejprve obecně popsán internetový marketing. Dále práce obsahuje seznámení se sociálními sítěmi, jejich vývojem, definicí, principy a také přínosy pro firmy. Detailně se poté práce věnuje jednotlivým krokům strategie na sociálních médiích a hlavním částem marketingové komunikace na sociální síti Facebook. Praktická část obsahuje analýzu kroků navržené strategie a částí marketingové komunikace na sociální síti Facebook, která je v případě zjištěných nedostatků doplněna autorem diplomové práce na základě shrnutých teoretických východisek. Výstup analýzy s návrhy autora této diplomové práce představuje zároveň praktický návod pro projekty podobného typu.
Keywords: Facebook; Marketingová komunikace; Strategie na sociálních médiích; Sociální sítě; Internetový marketing
Thesis title: Analysis the strategy and marketing communication on Facebook at a specific organisation
Author: Pála, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Střížová, Vlasta
Opponents: Francová, Dana
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the social media strategy and marketing communication on Facebook. The main goal of the thesis is to pursue an analysis of all the steps and parts of the strategy and marketing communication on Facebook at a specific organisation. The theoretical part starts with a general introduction of the internet marketing. The thesis further looks into the topic of social networks, their development, definition, principles and benefits for a company. A detailed study of each step of the social media strategy and main parts of the marketing communication on Facebook follows. The practical part includes the analysis of the suggested strategy and all parts of the marketing communication on Facebook. In case the practical part brings some imperfect results, the author adds data based on the summary of the theoretical part. The final analysis extended by author´s suggestions can act as a practical guide for similar projects.
Keywords: Internet marketing; Marketing communication; Social media strategy; Social networks; Facebook

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 4. 2015
Date of submission: 4. 5. 2016
Date of defense: 3. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52643/podrobnosti

Files for download

    Last update: