Systems solution of branding in online setting

Thesis title: Systémové řešení brandingu v online prostředí
Author: Rais, Josef
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sigmund, Tomáš
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá budováním značky na internetu a možnostmi, které do tohoto odvětví může přinést zapojení systémových metodologií. V marketingu je běžně používána SWOT analýza, ta je však zaměřena čistě na zhodnocení současného stavu. Navíc zde chybí rámec pro propojení brandingu s marketingem. Jako doplnění tradičních přístupů byla použita metodologie Critical Systems Heuristics (CSH), ve které je pro nalezení ideálního stavu používáno 12 hraničních otázek. V práci je metodologie CSH použita pro návrh a rozvoj značky Monoe, která má zastupovat poskytovatele fotografických a grafických prací. Na základě získaných informací je pro značku navržen web a zahájena propagace na sociálních sítích. Praktické použití CSH ukázalo, že hraniční otázky jsou pro branding příliš obecné, ale zasahovaly do relevantních oblastí. Proto byly hraniční otázky přepracovány do nové podoby. Přínosem této práce je upravení metodologie CSH tak, aby fungovala jako rámec pro budování značky na internetu.
Keywords: branding; Critical Systems Heuristics; značka; online marketing; sociální sítě; systémové přístupy
Thesis title: Systems solution of branding in online setting
Author: Rais, Josef
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sigmund, Tomáš
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis if focused on brand building on the internet and possibilities brought to this filed by usage of systems methodologies. SWOT analysis is widely used in marketing, but it is focused solely on evaluating the current state of things and there is no formal framework to connect branding with marketing. Critical Systems Heuristics (CSH) methodology is used to supplement traditional marketing approaches. CSH consists of 12 boundary questions which can be used to define ideal state of analyzed systems. CSH methodology is then used to create a draft of Monoe brand, which will stand for a provider of photographical and graphical services. Based on gathered information from boundary questions, a website for the brand was created and promotion on social networks was also started. This practical use of CSH shoved that the boundary questions are too vague to be properly used in branding, but mostly address the right fields. Because of that, the boundary questions were modified. The asset of this thesis is modifying CSH methodology so it can be used as a framework to build brands on the internet.
Keywords: online marketing; social networks; Critical Systems Heuristics; systems approaches; branding; brand

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 3. 2015
Date of submission: 1. 5. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52362/podrobnosti

Files for download

    Last update: